Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > KROMATOGRAFİK YÖNTEMLERİN UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KROMATOGRAFİK YÖNTEMLERİN UYGULAMALARI Üçüncü düzey EAK 514 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim Narin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı; öğrenciye Kromatografik yöntemlerin uygulamalarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Genel kromatografik ilkelerin uygulanışı, kâğıt, adsorpsiyon, dağılma ve iyon değiştirme kromatografilerinin yapılışı ve ayırma işlemleri

Dersin içeriği
1- Kromatografik Yöntemlerin Uygulamaları
2- Genel Kromatografik İlkelerin Uygulanışı
3- Genel Kromatografik İlkelerin Uygulanışı
4- Genel Kromatografik İlkelerin Uygulanışı
5- Kâğıt ve Adsorpsiyon Kromatografilerinin Yapılışı
6- Kâğıt ve Adsorpsiyon Kromatografilerinin Yapılışı
7- ARA SINAV
8- Kâğıt ve Adsorpsiyon Kromatografilerinin Ayırma İşlemi
9- Kâğıt ve Adsorpsiyon Kromatografilerinin Ayırma İşlemi
10- Dağılma ve İyon Değiştirme Kromatografilerinin Yapılışı
11- Dağılma ve İyon Değiştirme Kromatografilerinin Yapılışı
12- Dağılma ve İyon Değiştirme Kromatografilerinin Ayırma İşlemi
13- Dağılma ve İyon Değiştirme Kromatografilerinin Ayırma İşlemi
14- Uygulamalar
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kromatografinin temelleri
2- Kromatografide karşılaşılan problemler
3- kromatografik sistemlerin ayırmada kullanımı
4- Kromatografik sistem esaslı analitik metotlar
5- kromatografinin ayırma uygulamalarında karşılaşılan problemler
6- kromatografinin analiz uygulamalarında karşılaşılan problemler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 22 22
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Çev. Ed. Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz, 1. Baskı Ankara
Yardımcı Kaynaklar 1. Quantitative Analysis Using Chromatographic Techniques, Elena Katz, John Willew&Sons Ltd. 1988 2. Quantitative Chromatographic Analysis, Thomas E. Beesley, Marvel Dekker, 2000

Ders ile ilgili dosyalar