Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İbrahim Narin
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; öğrenciye Kromatografik yöntemlerin uygulamalarının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Genel kromatografik ilkelerin uygulanışı, kâğıt, adsorpsiyon, dağılma ve iyon değiştirme kromatografilerinin yapılışı ve ayırma işlemleri
|
1- |
Kromatografik Yöntemlerin Uygulamaları
|
2- |
Genel Kromatografik İlkelerin Uygulanışı
|
3- |
Genel Kromatografik İlkelerin Uygulanışı
|
4- |
Genel Kromatografik İlkelerin Uygulanışı
|
5- |
Kâğıt ve Adsorpsiyon Kromatografilerinin Yapılışı
|
6- |
Kâğıt ve Adsorpsiyon Kromatografilerinin Yapılışı
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Kâğıt ve Adsorpsiyon Kromatografilerinin Ayırma İşlemi
|
9- |
Kâğıt ve Adsorpsiyon Kromatografilerinin Ayırma İşlemi
|
10- |
Dağılma ve İyon Değiştirme Kromatografilerinin Yapılışı
|
11- |
Dağılma ve İyon Değiştirme Kromatografilerinin Yapılışı
|
12- |
Dağılma ve İyon Değiştirme Kromatografilerinin Ayırma İşlemi
|
13- |
Dağılma ve İyon Değiştirme Kromatografilerinin Ayırma İşlemi
|
14- |
Uygulamalar
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kromatografinin temelleri
|
2- |
Kromatografide karşılaşılan problemler
|
3- |
kromatografik sistemlerin ayırmada kullanımı
|
4- |
Kromatografik sistem esaslı analitik metotlar
|
5- |
kromatografinin ayırma uygulamalarında karşılaşılan problemler
|
6- |
kromatografinin analiz uygulamalarında karşılaşılan problemler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
3
|
36
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
22
|
22
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Çev. Ed. Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz, 1. Baskı Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Quantitative Analysis Using Chromatographic Techniques, Elena Katz, John Willew&Sons Ltd. 1988
2. Quantitative Chromatographic Analysis, Thomas E. Beesley, Marvel Dekker, 2000
|
|