Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > GÖRSEL TASARIM VE ÇİZİM TEKNİKLERİ III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRSEL TASARIM VE ÇİZİM TEKNİKLERİ III Birinci düzey GRF205 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Görsel anlatım ve ifade teknikleri kullanılarak verilen konuyu görsel öykülem yoluyla aydınlatmak . Görselleştirme teknik becerilerini geliştirmek. Üslup ve ustalık kazanmak.
Dersin tanımı Öğrenciler öğrendikleri teknikleri kullanarak verilen konuyu görselleştirir. Eskizler ile başlayan süreç gerçek ortam ve dijital ortamda yeni beceriler kazanarak devem eder. Süreç sonunda teknik beceri ustalık ve sanatsal bakış açısı kazanırlar.

Dersin içeriği
1- Görselleştirmenin tarihsel süreci
2- Görselleştirmede kullanılan malzeme ve teknikler
3- Tasarım elemanlarını temel geometriler üzerinde uygulama
4- Temel formlar üzerinde materyal görsel ifadeleri
5- Masalsı mekan anlatımları
6- Masalsı mekan anlatımları
7- Fantastik mekan anlatımları ve detaylandırma
8- Fantastik mekan anlatımları ve detaylandırma
9- Ara sınav
10- Kendisi ya da arkadaşının kişisel ve fiziksel özelliklerini dikkate alarak masal veya çizgi film kahramanı oluşturma.
11- Oluşturulan kahramanın kişisel özelliklerine uygun manga (“taylan”) tarzı karakterini tasarlama ve uygun mekanda renkli olarak görselleştirme
12- Kahramanın kişisel özelliklerine uygun chibi (“bücür”) tarzı karakterini tasarlama ve uygun mekanda renkli olarak görselleştirme
13- Kahramanın kişisel özelliklerine uygun maskot logosunu tasarlama
14- Kahramanın fiziksel özelliklerine uygun karikatürünü çizme ve renklendirme
15- Tasarlanan karakterin hikaye kitabı kapağını tasarlama
16- Tüm içeriğin sergilenmek üzere sunum paftasını hazırlama
17- Yıl Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TASARIMDA KULLANILAN TEMEL GEOMETRİK FORMLARI ÖĞRENİR.
2- İNSAN VÜCUDUNUN ORAN VE ORANTISINI ÖĞRENİR
3- DESENDE ÖLÇÜ VE BOYUTU ÖĞRENİR
4- TEMEL RESİM KABİLİYETİNİ KULLANMAYI ÖĞRENİR
5- SERBEST KARALAMA GÜCÜNÜ GELİŞTİRİR
6- KOMPOZİSYON yeteneğini geliştirir
7- GÖZLEM GÜCÜNÜ GELİŞTİRİR.
8- YARATICILIĞINI geliştirir
9- TASARIMIN TEMEL BİLGİLERİNİ ÖĞRENİR.
10- TASARIMIN TEMEL ARAÇLARINI ÖĞRENİR.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 6 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     160
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar Desende IGık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Desende Gnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar

Ders ile ilgili dosyalar