Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Görsel anlatım ve ifade teknikleri kullanılarak verilen konuyu görsel öykülem yoluyla aydınlatmak . Görselleştirme teknik becerilerini geliştirmek. Üslup ve ustalık kazanmak.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciler öğrendikleri teknikleri kullanarak verilen konuyu görselleştirir. Eskizler ile başlayan süreç gerçek ortam ve dijital ortamda yeni beceriler kazanarak devem eder. Süreç sonunda teknik beceri ustalık ve sanatsal bakış açısı kazanırlar.
|
1- |
Görselleştirmenin tarihsel süreci
|
2- |
Görselleştirmede kullanılan malzeme ve teknikler
|
3- |
Tasarım elemanlarını temel geometriler üzerinde uygulama
|
4- |
Temel formlar üzerinde materyal görsel ifadeleri
|
5- |
Masalsı mekan anlatımları
|
6- |
Masalsı mekan anlatımları
|
7- |
Fantastik mekan anlatımları ve detaylandırma
|
8- |
Fantastik mekan anlatımları ve detaylandırma
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Kendisi ya da arkadaşının kişisel ve fiziksel özelliklerini dikkate alarak masal veya çizgi film kahramanı oluşturma.
|
11- |
Oluşturulan kahramanın kişisel özelliklerine uygun manga (“taylan”) tarzı karakterini tasarlama ve uygun mekanda renkli olarak görselleştirme
|
12- |
Kahramanın kişisel özelliklerine uygun chibi (“bücür”) tarzı karakterini tasarlama ve uygun mekanda renkli olarak görselleştirme
|
13- |
Kahramanın kişisel özelliklerine uygun maskot logosunu tasarlama
|
14- |
Kahramanın fiziksel özelliklerine uygun karikatürünü çizme ve renklendirme
|
15- |
Tasarlanan karakterin hikaye kitabı kapağını tasarlama
|
16- |
Tüm içeriğin sergilenmek üzere sunum paftasını hazırlama
|
17- |
Yıl Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
TASARIMDA KULLANILAN TEMEL GEOMETRİK FORMLARI ÖĞRENİR.
|
2- |
İNSAN VÜCUDUNUN ORAN VE ORANTISINI ÖĞRENİR
|
3- |
DESENDE ÖLÇÜ VE BOYUTU ÖĞRENİR
|
4- |
TEMEL RESİM KABİLİYETİNİ KULLANMAYI ÖĞRENİR
|
5- |
SERBEST KARALAMA GÜCÜNÜ GELİŞTİRİR
|
6- |
KOMPOZİSYON yeteneğini geliştirir
|
7- |
GÖZLEM GÜCÜNÜ GELİŞTİRİR.
|
8- |
YARATICILIĞINI geliştirir
|
9- |
TASARIMIN TEMEL BİLGİLERİNİ ÖĞRENİR.
|
10- |
TASARIMIN TEMEL ARAÇLARINI ÖĞRENİR.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
6
|
96
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
6
|
6
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
160
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
YOK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Desende IGık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Desende Gnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar
|
|