Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
NANOANTENLER |
İkinci düzey |
EEM 501 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı nanoantenlerin temelini vermektir. Bu derse katılan öğrenci optik frekanslarda metallerin davranışlarını, nanoantenlerin özelliklerini ve temel parametrelerini, nanoantenlerin üretilmesinde kullanılan yöntemleri, sık kullanılan nanoanten geometrilerini, nanoantenlerin karakterizasyonunu ve nanoantenlerin biyosensor uygulamalarını öğrenebileceklerdir.
|
Dersin tanımı
|
Antenler ve temel parametreleri. Optik antenler ve özellikleri.Nanoantenlerin özellikleri ve temel parametreleri.Nanoantenlerin üretilmesinde kullanılan yöntemler. Sık kullanılan nanoanten geometrileri. Nanoantenlerin karakterizasyonunu. Nanoantenlerin biyosensor uygulamaları.
|
1- |
Anten Teorisi
|
2- |
Antenlerin Temel Parametreleri
|
3- |
Optik Frekanslarda Metallerin Özellikleri
|
4- |
Optik Antenlerin Özellikleri
|
5- |
Nanoantenlerin Özellikleri
|
6- |
Nanoantenlerin Temel Parametreleri
|
7- |
Nanoantenlerin Üretilmesinde Kullanılan Yöntemler (EBL)
|
8- |
Nanoantenlerin Üretilmesinde Kullanılan Yöntemler (FIB)
|
9- |
Nanoantenlerin Üretilmesinde Kullanılan Yöntemler (NIL)
|
10- |
Nanoanten Geometrileri
|
11- |
Nanoantenlerin Karakterizasyonu
|
12- |
Nanoantenlerin Biyosensor Uygulamaları
|
13- |
Öğrenci projeleri ve sunumlar
|
14- |
Öğrenci projeleri ve sunumlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nanoantenleri tanımlayabilir.
|
2- |
Optik frekanslarda metallerin davranışlarını, nanoantenlerin özelliklerini ve temel parametrelerini açıklayabilir.
|
3- |
Nanoantenlerin üretilmesinde kullanılan yöntemleri tanımlayabilir.
|
4- |
Nanoantenlerin karakterizasyonunu tanımlayabilir.
|
5- |
Nanoantenlerin biyosensor uygulamalarını tanımlayabilir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
7
|
8
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
8
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları (yayınlanmamış)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Rohde C., Fabrication and Characterization of Nanoantennas, University of Manitoba (Canada), 2006.
2) Le J.,Theory of Optical Nanoantennas and Arrays Based on Surface Plasmon Resonance of Plasmonic Nanoparticles, University of Pennsylvania, 2007.
|
|