Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KÖK HÜCREYE GİRİŞ |
Üçüncü düzey |
BİK 628 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYSUN ÇETİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYSUN ÇETİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin kapsamında, kök hücreler ve bu hücrelerin tipleri, izolasyonları ve klinik uygulamaları,etik tartışmaları ve yasal düzenlemeleri ile birlikte işlenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersi sadece doktora öğrencileri alabilir.Devam zorunludur.
|
1- |
Kök hücre tanımı, kök hücre tipleri, kök hücrelerin sınıflandırılması
|
2- |
Embriyonik kök hücre nedir? Embriyonik kök hücrelerin tanımlanması ve kullanım alanları
|
3- |
Erişkin kök hücre nedir? Embriyonik ve erişkin kök hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkların tanımlanması
|
4- |
Kök hücre fonksiyonunun düzenlenmesi, Hematopoietik kök hücre nedir? Tanımlanmaları ve kullanım alanlarının gösterimi. Kordon kanı bankacılığı, klonlama
|
5- |
Mezenşimal kök hücre nedir? Karakterizasyonu için kullanılan moleküler hedefler. Kullanım alanları
|
6- |
Kök hücre izolasyonu ve klinik uygulamalar Kök hücre araştırmaları hastalıkların tedavisine nasıl yardım etmektedir?
|
7- |
Klinik doku mühendisliğinde kök hücre uygulamaları
|
8- |
Kök hücreler ve gen terapisi ile ilgili makalelerin tartışılması
|
9- |
Dünyada kök hücre uygulamaları, etik ve yasal uygulamaların tartışılması.
|
10- |
Kök hücre güncel konular: iPS hücrelerinin kullanımı
|
11- |
Kök hücre güncel konular: Floresan yöntemler ile mezenşimal hücrelerin karakterlerinin tanımlanması
|
12- |
Bağ dokunun kök hücre kaynağı olarak kullanımı ile ilgili makalelerin tartışılması
|
13- |
Kök hücre tedavisiyle ilgili gelecek hedefler ve çalışma alanları
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kök hücrenin tanımını yapabilecek, kök hücre tiplerini sayabilecek, kök hücreleri sınıflandırabilecek
|
2- |
Embriyonik kök hücreleri tanımlayabilecek ve kullanım alanlarını sayabilecek
|
3- |
Erişkin kök hücreyi tanımlayabilecek ve kullanım alanlarını sayabilecek
Embriyonik ve erişkin kök hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkların tanımlayabilecek
|
4- |
Kök hücre fonksiyonunun düzenlenmesini öğrenecek, hematopoietik kök hücreyi tanımlayabilecek ve kullanım alanlarını sayabilecek. Kordon kanı bankacılığı ve klonlama hakkında bilgi sahibi olabilecek.
|
5- |
Mezenşimal kök hücreyi kavrayacak. Karakterizasyonu için kullanılan moleküler hedefleri ve kullanım alanlarını sayabilecek. Kök hücre izolasyonu ve klinik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacak. Kök hücre araştırmalarının hastalıkların tedavisindeki rolünü kavrayacak
|
6- |
Klinik doku mühendisliğinde kök hücre uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak
|
7- |
Kök hücreler ve gen terapisi ile ilgili makaleler tartışılacak
|
8- |
Dünyada kök hücre uygulamaları, etik ve yasal uygulamalar tartışılacak
|
9- |
iPS hücrelerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olacak
|
10- |
Bağ dokunun kök hücre kaynağı olarak kullanımı ile ilgili makaleler tartışılacak
Kök hücre tedavisiyle ilgili gelecek hedefler ve çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olacak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
4
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
70
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|