Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > SAYISAL ÇÖZÜMLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAYISAL ÇÖZÜMLEME Birinci düzey EM 212 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Dersin veriliş şekli Sınıfta Teorik+Uygulamalı
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere sayısal çözümleme teorisini ve uygulamasını iyi bir şekilde sunmak ve öğrencilere denklem analiz metotları, İterasyon metotları, Polinomların kökleri, Doğrusal denklemler, Sayısal integra , Sayısal türev, Interpolasyon ve Eğri uydurma gibi sayısal çözümlemeyi temel alan problemlerin analizlerini kolaylıkla yapabilme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin tanımı Temel kavramlar, Doğrusal ve Doğrusal olmayan Eşitlik ve Sistemlerin Çözümü, İnterpolasyon, Eğri uydurma, Sayısal Türev ve İntegral, Diferansiyel Denklemlerin Çözümü.

Dersin içeriği
1- Sayısal Çözümlemeye Giriş
2- Sayısal Çözümlemede Hatalar, Sayıların Temsili aşamasında karşılaşılan Hatalar
3- Sayısal Çözümlemede Hatalar, Sayılarla işlem yapma aşamasında karşılaşılan hatalar
4- Doğrusal eşitliklerin Çözümü için Kullanılan Sayısal Yöntemler
5- Doğrusal sistemlerin Çözümü için Kullanılan Sayısal Yöntemler
6- Doğrusal olmayan eşitliklerin Çözümü için Kullanılan Sayısal Yöntemler
7- Doğrusal olmayan sistemlerin Çözümü için Kullanılan Sayısal Yöntemler
8- Sayısal Türev
9- Sayısal İntegral
10- Diferansiyel Denklemlerin Çözümü için kullanılan sayısal yöntemler, Başlangıç Değer Problemleri
11- Diferansiyel Denklemlerin Çözümü için kullanılan sayısal yöntemler, Sınır Değer Problemleri
12- Diferansiyel Denklem sistemlerinin Çözümü için kullanılan sayısal yöntemler
13- İnterpolasyon İçin kullanılan sayısal yöntemler
14- Eğri Uydurma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur
5- Bireysel çalışma becerisine sahip olur
6- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 4 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 200 70
Kısa sınav 200 10
Ödev 200 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karaboğa Nurhan, Sayısal Yöntemler ve MATLAB Uygulamaları, Nobel Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Ortega M. J., C++ and numerical methods, Oxford University Press. Noble B., Numerical methods, Olive and Boyd Chapra S. C., Canale R. P., Numerical Methods for Engineers, Mc-Graw Hill

Ders ile ilgili dosyalar