Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > TÜRKİYE TÜRKÇESİNİN SORUNLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE TÜRKÇESİNİN SORUNLARI Üçüncü düzey TDE 607 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
Dersin tanımı Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını ele almak

Dersin içeriği
1- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
2- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
3- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
4- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
5- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
6- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
7- Ara sınav
8- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
9- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
10- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
11- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
12- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
13- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
14- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
15- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
16- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tartışmak
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
2- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
3- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
4- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
5- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
6- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
7- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
8- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
9- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek
10- Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarını tespit etmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı GÜLSEVİN, Gürer-BOZ, Erdoğan, Türkçenin Çağdaş Sorunları, Gazi Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar GÜLSEVİN, Gürer-BOZ, Erdoğan, Türkçenin Çağdaş Sorunları, Gazi Kitabevi.

Ders ile ilgili dosyalar