Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Dr. Abdülkadir DAĞLAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Turgut KOÇOĞLU-Öğr. Gör. Dr. Abdülkadir DAĞLAR
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak v.b.), bilim tarihine ilişkin temel
bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin
farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin
toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri),
verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
1- |
Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2- |
Bilimsel araştırmanın önemini ifade eder.
|
3- |
Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini açıklar.
|
4- |
Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygular.
|
5- |
Alanyazın ve kaynak tarama çalışması yapar.
|
6- |
İstatistik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
7- |
Bilimsel araştırma önerisi raporu hazırlar
|
8- |
ara sınav
|
9- |
Araştırmanın Biçimsel Yapısı, Erciyes Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzunun İncelenmesi.
|
10- |
Öğrencilerin Araştırma Konusunu Belirlemesi, Konu İle İlgili Makalelerin Tartışılması.
|
11- |
Araştırma Konusu İle İlgili Verilerin Derlenmesi ve Raporlanması.
|
12- |
Araştırma Raporunun Tamamlanması ve İncelenmesi.
|
13- |
Başarılı Araştırmaların Sunumu, Etkin Sunum Tekniklerinin Uygulanması
|
14- |
Başarılı Araştırmaların Sunumu, Etkin Sunum Tekniklerinin Uygulanması
|
15- |
final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ders tamamlandığında öğrencilerden; dersin içeriğindeki teorik bilgiyi kavramış
olmaları,
|
2- |
bu bilgileri kullanarak tartışma ortamına katılabilmeleri,
|
3- |
SPSS programını kullanarak istatistiksel analiz yapabilmeleri,
|
4- |
Tez öncesi; bilimsel bir konuda bilgi toplama, eleştirel okuma, araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama, kaynak gösterme, vb. pratikleri kazanma
|
5- |
bunların sonucunda bilimsel araştırma önerisi raporu hazırlayabilmeleri beklenmektedir.
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
7
|
98
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof. Dr. Halil Seyidoğlu, “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, 2009, Güzem Can Yayınları (10. Baskı).
Prof. Dr. Niyazi Karasar, “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, 2009, Nobel Yayınevi (20. Baskı).
Ayhan Ural, İbrahim Kılıç, “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi”, 2005, Detay Yayıncılık, (1. Baskı).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Halil Seyidoğlu, “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, 2009, Güzem Can Yayınları (10. Baskı).
Prof. Dr. Niyazi Karasar, “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, 2009, Nobel Yayınevi (20. Baskı).
|
|