Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > KLİNİK BESLENMEDE SORUNLAR I (YETİŞKİNLERDE)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK BESLENMEDE SORUNLAR I (YETİŞKİNLERDE) İkinci düzey BDY 505 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalında yüksek lisans öğrencisi olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMA ÇALAPKORUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Aslı Onur Canaydın
Dersin veriliş şekli Haftada toplam 2 saat teorik olarak anlatılmaktadır. Anlatım, tartışma, yorumlama.
Dersin amacı Klinik beslenmede sorunu olan hastanede yatan yetişkin hastaların diyetlerinde var olan beslenme sorunları ile ilgili değişiklik yapmayı öğrenecektir.
Dersin tanımı Klinik beslenmede sorunlar ve bu sorunlar ile hastalıklar arasındaki ilişki irdelenmektedir.

Dersin içeriği
1- Konu belirleme
2- Konu belirleme
3- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
4- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
5- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
6- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
7- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
8- Ara sınav
9- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
10- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
11- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
12- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
13- Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenci:
2- Klinik beslenmede sorunu olan hastanede yatan yetişkin hastaların diyetlerinde var olan beslenme sorunları ile ilgili değişiklik yapmayı öğrenecektir.
3- Klinik diyetisyenliği konusunda uygulamaları gözlem yaparak öğrenecektir.
4- Poliklinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenecektir.
5- Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenecektir.
6- Hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre beslenme tedavisi planlamayı öğrenecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T,Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi,Ankara,2002.
Yardımcı Kaynaklar Mahan K, Escott- Stump S: Krause’s Food, Nutrition and Diet Therapy, 12’th Edition, ISBN 0-7216 5835-0, WB Saunders Company, 2008. Uluslararası beslenme ve diyet dergileri (European J Clin Nutr, JADA, Am J Clin. Nutr, vb.) ve kitaplar

Ders ile ilgili dosyalar