Ön koşul dersleri
|
There is no prerequisite or co-requisite for this course.
|
Eğitimin dili
|
ALMANCA
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN ACAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
The mode of delivery of this course is Face to face
|
Dersin amacı
|
-
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Dersin Konusuna Genel Bir Giriş
|
2- |
Çocuklara dil öğretiminin temel ilkeleri
|
3- |
Çocukların özellikleri
|
4- |
Çocuklara dil öğretiminin temel ilkeleri Ödevlerinin kontrolü Çoklu Zeka
|
5- |
Sınıf Dili
|
6- |
Sınıf Dili
|
7- |
Sınıf Yönetimi
|
8- |
Çoklu Zeka Ödevlerinin kontrolü
|
9- |
El becerileri aktiviteleri
|
10- |
Kelime Öğretimi
|
11- |
Oyunlar
|
12- |
Oyunlar
|
13- |
Drama
|
14- |
Kelime Öğretimi Sunuları Oyun Sunuları
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Çocuk gelişimine uygun öğretim modellerini irdeleyebilir ve çıkarımlar yapabilir
|
2- |
Ulusal ve uluslararası Yabancı Dil Programlarını özetleyebilir
|
3- |
Anadil Edinimi Sürecinin önemli aşamalarını Yabancı Dil Öğretimine uyarlayabilir
|
4- |
Dil edinimi sürecini ana hatlarıyla anlatabilir ve kategorize edebilir
|
5- |
Çocukta önemli kognitif ve nörobiyolojik gelişmeleri özetleyebilir
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Annemarie Peltzer-Karpf, Renate Zangl (1998). Die Dynamik des frühen Fremdsprachenerwerbs. Tübingen,Narr.
Fremdsprachen in der Grundschule (2003). Hrsg. von Werner Bleyhl. Schroedel Verlag.
Jörg Roche (2008).Fremdsprachenerwerb und Fremdsprachendidaktik. 2. überarb. u. erw. Aufl. Tübingen, Narr Verlag.
Feruzan Akdoğan (2007). Thesen und Beispiele zum frühen Unterricht in der Fremdsprache Deutsch. Frankfurt a.M. [u.a.], Peter Lang.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|