Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > SANAT PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT PSİKOLOJİSİ Birinci düzey HEYT205 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Öğrencilerin birey olgusunu kavraması ve daha da önemlisi kendilerini daha iyi tanımamaları doğrultusunda çalışmalar yapmak ve onlara sanatçı, eser ve algılayan arasındaki ilişkiyi değerlendirmede, sanatsal çalışmalarında ve çözümlemelerinde psikolojinin sağlayacağı derinlikten faydalanmaları için rehberlik etmektir.
Dersin tanımı Sanat Psikolojisinin sanat eğitimi ve eleştirisine getirdiği farklı bakış açısını irdeleme.

Dersin içeriği
1- Öğrencilerle tanışma ve Sanat Psikolojisine giriş
2- Sanat; kavramsal tartışmalar
3- Sanat; kavramsal tartışmalar
4- Sanat Psikolojisi nedir?
5- Psikolojik terminoloji üzerine (algı, bellek, bilinçaltı, zeka, kişilik, karakter...) bilgilendirme ve sanat ile olan ilişkilendirmelerin incelenmesi
6- Psikolojik terminoloji üzerine (algı, bellek, bilinçaltı, zeka, kişilik, karakter...) bilgilendirme ve sanat ile olan ilişkilendirmelerin incelenmesi
7- Algı ve sanat ilişkisinin incelenmesi
8- VİZE SINAVI
9- İlgi sanat ilişkisi
10- Yetenek sanat ilişkisi
11- Estetik beğeni
12- sezgi
13- Sanatçı
14- Alıcı
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanatın yaratım aşamasını Psikolojik açıdan tartışır
2- Psikoloji bilimine ilişkin yaklaşımların ve tarihsel süreçte ortaya çıkan ekollerin sanat üsluplarına etkisini açıklar
3- Sanatsal akımların psikolojik temellerini açıklar
4- Psikolojik farkların sanata etkisini açıklar
5- Obje suje ilişkisini açıklar
6- Sanat nedir ? Sorusuna yanıt arar
7- -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 1 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yardımcı Kaynaklar 1-Modernizmin Serüveni, Derleyen: Enis Batur, Yapı Kredi Yayınları 2-Modernizm Versus Postmodernizm, Derleyen: Mehmet Küçük 3-Postyapısalcılık-Postmodernizm?, Madan Sarup, Bilim ve Sanat Yayınları 4-Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi 5-Plastik Sanatlar alanında yayın yapan ulusal ve uluslararası sanat dergileri. 6-Yeni yayınların takibi ve kaynakların güncellenmesi, sanata dair yeni kuramların irdelenmesi. 7-Sanatçı Metinleri ve manifestoları. 8-Sergi katalogları 9-Müze Katalogları
Yardımcı Kaynaklar Sanat psikolojisine giriş Sıtkı M ERİNÇ

Ders ile ilgili dosyalar