Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ III (VOLEYBOL)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ III (VOLEYBOL) Birinci düzey UZM 435 Seçmeli 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KERİMHAN KAYNAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. KERİMHAN KAYNAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, uygulama
Dersin amacı TEKNİK TAKTİK ÖGRETİMİ ,TAKIM OLUŞUMU, TAKIM ANTRENMAN VE ÖZEL ANTRENMAN ÖRNEKLERİ İLE ANTRENÖR DONANIMINA ERİŞMEK VE KATKIDA BULUNMAK
Dersin tanımı TEKNİK TAKTİK ÖGRETİMİ ,TAKIM OLUŞUMU, TAKIM ANTRENMAN VE ÖZEL ANTRENMAN ŞEKİLLERİNİN ÖĞRETİMİ

Dersin içeriği
1- Antrenörlük nedir görevleri kapsamı sorumluklaklarının anlatımı.
2- Voleybolda antrenman planlaması: aerobik dayanıklılık ve sürat
3- Voleybolda antrenman planlaması: kuvvet ve güç
4- Voleybolda antrenman planlaması
5- Voleybolda antrenman planlaması: core, pliometrik ve çabukluk
6- Voleybolda antrenman planlaması: taktik hazırlık (oyun sistemleri, savunma, hücum)
7- Voleybolda antrenman planlaması: taktik hazırlık (oyun sistemleri, savunma, hücum)
8- Voleybolda antrenman planlaması: taktik hazırlık (oyun sistemleri, savunma, hücum)
9- Voleybolda sporcu beslenmesi
10- Voleybolda maç hazırlıgı
11- Müsabaka gözlemi ve değerlendirilmesi, Müsabaka Yönetimi ve İlkeleri, Oyun Analizi
12- Müsabaka gözlemi ve değerlendirilmesi, Müsabaka Yönetimi ve İlkeleri, Oyun Analizi
13- Teknik taktik alan uygulamaları
14- Teknik taktik alan uygulamaları
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazanır
2- İlgili etkinlik alanlarını kullanabilir
3- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir
4- İlgili alanda ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte bilgiye sahiptir
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur
6- Spor alanında donanımlı mezunlar yetiştirebilme becerisine sahip olunur
7- Dersle ilgili güncel durum, sorunlar ve çözüm önerilerini takip eder değerlendiirir.
8- Voleybol antrenman programları ile ilgili planlamaları düzenleyip yönetebilir
9- Maç hazırlığı ve Müsabaka süreçlerini yönetebilir.
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar