Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI |
Birinci düzey |
UHİT 215 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mustafa Cıngı
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Bu dersteki temel amacımız, temelde bir iletişim kampanyasının, özelde ise halkla ilişkiler kampanyasının nasıl yapabileceğimizi öğrenmektir.
|
Dersin tanımı
|
Halkla ilişkiler kampanyası deyince aslında aklımıza Turkcell’in Kardelen Ayşe’ler projesi geliyor olsa da kapsamı oldukça geniş. Sertab Erener’in albüm tanıtımı kampanyasından bir siyasi partinin seçim kampanyasına oldukça geniş bir skalada düşünebiliriz. Konvansiyonel PR çalışmalarının yanı sıra yeni iletişim teknolojilerinin sunduğu imkânlar ve vay anasına be dedirten gerilla çalışmalar ile halkla ilişkiler kampanyaları tadından yenmez oluyor. Bu derste de tadından yenmez kampanyalar nasıl yapılır, onları konuşuyor olacağız inşAllah. Çeşitli araştırma teknikleri ile veriler toplamayı, bu veriler ile çeşitli analizler yaparak durumu ortaya koymayı, amaca ve hedefe gidecek stratejileri belirlemeyi, kreatif uygulamaların tasarımını ve başarının ortaya nasıl konulacağını bu derste öğrenebileceğiz.
|
1- |
Dersin niteliğinin açıklanması, kitap, kaynak önerileri, kampanya konusuna giriş ve kampanya sürecinin aşamaları
|
2- |
Pazarlamada 7P (Kampanyaya başlamadan önce pazarlama sürecinin kontrolleri)
|
3- |
Brief (Brief türleri, kampanya briefi, briefin hazırlanması ve sunumu)
|
4- |
Veri toplama yöntem ve teknikleri (Kalitatif (nitel), kantitatif (nicel) ve Mixed (karma) yöntem araştırma desenleri)
|
5- |
Pazar analizi (Pazarda neler oluyor? PRESTCOM analizi ve Porter’ın 5 gücü modeli)
|
6- |
Rakip analizi (Kimlerle rekâbet halindeyiz? “Birebir rekâbet”, “cüzdan payı alacağı rekâbet” ve “share of life” rekâbet
|
7- |
SWOT analizi, TOWS modeli, purpose (varlık nedenimiz))
|
8- |
Hedef kitle ve Pazarlama İletişimi Hunisi (Segmentasyon modelleri, demografik, psikografik ve davranışsal modeller. Pazarlama iletişimi hunisine göre hedef kitlelendirme.)
|
9- |
Strateji ve Taktikler (İletişim stratejisi, mesaj stratejisi)
|
10- |
Kreatif strateji (Konseptin belirlenmesi, USP)
|
11- |
Event (Faaliyet tasarımı ve faaliyet takvimi)
|
12- |
Medya planı
|
13- |
Bütçeleme
|
14- |
Uygulama aşaması [Ölçme ve değerlendirme modelleri (Cutlip, Center & Broom, IPRA, Macnamara modelleri)]
|
15- |
Başarıyı ölçümleme (PR faaliyetlerinin ölçümünde kullanılacak alan ölçümleri (çıktı ölçümleri)
|
16- |
Başarıyı ölçümleme (PR faaliyetlerinin ölçümünde kullanılacak alan ölçümleri (sonuç ölçümleri)
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler kampanya mefhumunu anlar.
|
2- |
Öğrenciler halkla ilişkiler kampanyası ile diğer pazarlama iletişimi kampanyalarının farkını bilir.
|
3- |
Öğrenciler PR Ajanslarının pratikte nasıl çalıştıklarını anlar.
|
4- |
Öğrenciler sektörel analizler yapar.
|
5- |
Öğrenciler sektördeki süreci anlar.
|
6- |
Öğrenciler kampanya sürecini yürütme yeterliliğine erişir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Halkla İlişkiler Kampanyaları Ders Notu; Mustafa Cıngı; 2021 (https://mustafacingi.com/hit215-hi-kampanyalari-okuma-listesi/ adresi üzerinde yer almaktadır)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Algılama Yönetimi; Ali Saydam; Remzi Kitabevi; 2017 2. Mor İnek; Seth Godin; MediaCat Yayınları ; 2010 3. Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları; Ceyda Aydede; MediaCat Yayınları ; 2001 4. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi; Ahmet Bülend Göksel; Nobel Yayınları ; 2013 5. Stratejik İletişim Yönetimi; İnci Çınarlı; Beta Yayınevi ; 2013 6. Değerli Dostum; Betûl Mardin; Kendi yayını 7. Medya ve Halkla İlişkiler; Ceyda Aydede; Rota Yayınları ; 2004 8. İtibar Yönetimi; Salim Kadıbeşegil; MediaCat Yayınları ; 2013 9. Konumlandırma; Al Ries & Jack Trout; MediaCat Yayınları ; 2015 10. İletişim Hayattır “Alaeddin Asna Kitabı”; Deniz Gökçe İnceoğlu; Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları (e-kitap formatı da mevcut) 11. Bir PR’cının Meslek Anıları; Alaeddin Asna; MediaCat Yayınları 12. https://mustafacingi.com/hit215-derse-hosgeldiniz/ adresinde belirtilen ders notları ve kampanya/proje örnekleri
|
|