Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > YAZILI ANLATIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAZILI ANLATIM Birinci düzey JDE208 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Japonca
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. YASEMİN YAZICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Japonca yazı becerisi gelişip, kelime dağarcığı bir sonraki seviye için genişler
Dersin tanımı JPLT N3 kelime ve grameriyle yazı yazabilir

Dersin içeriği
1- Dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, öğrencilerin seviyesini belirlemek amacıyla metin yazma çalışması
2- 簡潔に回答する。比較、理由、意見文
3- 大学の食堂についてのアンケート, Anket yazma çalışması ödevinin değerlendirmesi.
4- 状況を説明し、意見を述べる (Durum betimleyerek düşüncelerini yazma çalışması)
5- 状況を説明し、意見を述べる(Durum betimleyerek düşüncelerini yazma çalışması)
6- 段落を作る(Paragraf yazma çalışması)
7- 段落を作る paragraf yazma çalışması
8- 体験したことを報告する文を書く (Deneyimlenen bir olay ile ilgili rapor yazma)
9- Gerçek hayatta deneyimlenen bir olay ile ilgili rapor yazma çalışması
10- Ara sınav
11- テーマに沿った意見の文を書く(Bir konu ile uyumlu fikir yazısı yazma)
12- 自分をアピールする文を書く(Kendini anlatan bir metin yazma)
13- 自分をアピールする文を書く(Kendini anlatan bir metin yazma)
14- レポートを書くための基礎知識 (Rapor yazmanın temel kuralları)
15- レポートを書くための基礎知識 (Rapor yazmanın temel kuralları)
16- 順序だてて、レポートを書く (Düzenli bir rapor yazma)
17- Yıl sonu sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- yeni gramer kalıplarıyla yazı yazabilir
2- orta seviye Japonca gramerini kavrar
3- çalıştığı ifadeler cümle kurabilir
4- N3 seviyesindeki kanjileri kullanabilir
5- çeşitli konularda düşüncelerini yazabilir
6- uzun metinler yazabilir
7- mantıklı yazılar yazabilir
8- Japoncada yazmada daha yetenekli hale gelir
9- daha iyi yazı yazabilir
10- N3 seviyesinde konuşma metni yazabilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar nihon go bunkei jiten

Ders ile ilgili dosyalar