Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLETİŞİM BİLİMİ |
Birinci düzey |
UGAZ 117 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET BİÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AHMET BİÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
İletişim bilimi kapsamında ele alınan ilgili disiplinler, iletişim biliminin temelini oluşturan kavramlar, iletişim araştırmalarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte ortaya çıkan modeller işlenerek öğrencinin okuduğu bilim dalının kökenlerini öğrenip anlamasının sağlanması amaçlanmaktadır. İletişim alanının genel çerçevesini öğrenerek sağlam bir temel atması; iletişim eğitimi esnasında gelecek dönemlerde karşılaşacağı konulara hazırlıklı olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
İletişim bilimine giriş dersi, ana hatlarıyla iletişim bilimi ve ilgili disiplinler, iletişim biliminin temelini oluşturan kavramlar, iletişim araştırmalarının gelişim süreçleri ve ortaya çıkan model ve kuramların ana hatlarıyla ele alındığı, iletişim biliminin temellerinin işlendiği bir derstir.
|
1- |
İnsanın Varlık Sürdürme Biçimi, Kültür ve İletişim:
|
2- |
-İletişim Nedir, Nasıl İşler? a-İletişim Sözcüğünün Kökeni Üzerine b-İletişim Olgusunun Öğeleri: İleti, Kaynak, Hedef Kitle, Kanal
|
3- |
c-İletişimde İletinin Kodlanması d-Hedef Kitlenin Aktüel Ortamı, Grup İlişkileri e-İletişimde, Kanallar Sorunu: Söz, Giyim, Dekor, Mekan Kullanımı
|
4- |
İletişimde Etkinlik a-İletişimde Etkinlik: İletişimde Etkinlik Sorununa İlişkin Temel Bilgiler b-İletişim / Kitle İletişimi Farklılığı
|
5- |
-İletişim Sürecine İlişkin Temel Araştırmalar ve Bulguları
|
6- |
-İletişim Sürecine İlişkin Temel Araştırmalar ve Bulguları
|
7- |
-İletişim Türleri a-Sözel İletişim b-Sözel Olmayan İletişim
|
8- |
-İletişim Türleri c-Yazısal İletişim d-Görsel İletişim
|
9- |
İletişim Biçimleri a-Kişilerarası İletişim b-Grupsal İletişim
|
10- |
İletişim Biçimleri c-Kitle İletişimi d-Kitle İletişim Araçları
|
11- |
-Kitle İletişim Araçları ve Özellikleri
|
12- |
Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi
|
13- |
-İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişiminin Ana Hatları
|
14- |
-Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarında Farklı Yönelimler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, İletişim Bilimi''''nin genel çerçevesini kavrar.
|
2- |
İletişim bilimine zemin oluşturan kuram, yaklaşım ve modelleri tanır.
|
3- |
İletişim-insan-toplum ilişkisini kurabilir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İletişime Giriş-Aysel Aziz
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İletişimin ABC si / Ünsal Oskay İletişim Modelleri / Denis McQuail & Sven Windahl İletişime Giriş / Mete Çamdereli İletişim Yığınsal İletişim Araçları ve Toplum - Ersan İlal Kitle İletişim Kuramları / Levent Yaylagül
|
|