Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEKÜLERİZM, DİN VE SİYASET |
İkinci düzey |
SKY520 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAKKI BÜYÜKBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu derste modernite ile beraber değişin din ve siyaset ilişkilerinin incelenmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders modern dönemde Batı''''da ve İslam dünyasında din ve siyasetin karşıklı etkileşimi ele alınacaktır.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Batı''da Din-Siyaset İlişkilerinin Dönüşümü -1-: Luther ve Reform
|
3- |
Batı''da Din-Siyaset İlişkilerinin Dönüşümü -2-: Protestanlık ve diğer Heteroksiler
|
4- |
Batı''da Din-Siyaset İlişkilerinin Dönüşümü -3-: Modern ulus devlet ve Laikliğin ortaya çıkışı
|
5- |
Batı''da Din Siyaset İlişkilerinin Dönüşümü -4-: Sekülarizm ve modern hukuk
|
6- |
Batı''da Din Siyaset İlişkilerinin Dönüşümü -5-: Sekülarizm ve toplumsalın dönüşümü
|
7- |
Batı''da Din Siyaset İlişkilerinin Dönüşümü -6: Sekülarizm ve gündelik hayat
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
İslam Dünyasında modern öncesi dönemde din siyaset ilişkileri-1-
|
10- |
İslam Dünyasında modern öncesi dönemde din siyaset ilişkileri-2-
|
11- |
İslam dünyasında din-siyaset ilişkilerinin dönüşümü -1-: Devletin merkezileşme deneyimleri ve Osmanlı
|
12- |
İslam dünyasında din-siyaset ilişkilerinin dönüşümü-2-: Tanzimat: Modern vatandaşlık sistemi versus millet sistemi
|
13- |
İslam dünyasında din-siyaset ilişkilerinin dönüşümü-3-: Hukukun dönüşümü ve sekülarizasyon
|
14- |
İslam dünyasında din-siyaset ilişkilerinin dönüşümü-4-: Eğitim ve sekülarizasyon
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sekülarizm, sekülerleşme, sekülarite, laiklik gibi kavramların anlaşılması.
|
2- |
Batı ve İslam Dünyasını din-siyaset ilişkileri bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmesi.
|
3- |
Dinin modern dönemde kamusal alandan çekildiğini argümanının revize edilmesi.
|
4- |
Din siyaset ilişkilerini tartışmak
|
5- |
Din siyaset ilişkisi üzerine bir rapor yazmak
|
6- |
Din siyaset ilişkileri konusunda argüman geliştirme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
|
|
2- |
Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
4
|
5
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Talal Asad, Sekülerliğin Biçimleri 2- Talal Asad Dinin Soy kütükleri 3- Charles Taylor, Seküler Çağ 4- Niyazi Berkes, Türkiye''''de Çağdaşlaşma 5-İsmail Kara''''nın tüm eserleri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Şerif Mardin''''in tüm eserleri
|
|