Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLGÜN UZUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Çevrimiçi - Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin iş dünyasını, istihdam edilebileceği farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmaktır. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur.
|
Dersin tanımı
|
Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları; bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması; kariyer planlama modeli, kariyer seçenekleri; özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar; kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Kariyerle ilgili temel kavramlar
|
3- |
Kariyer planlama
|
4- |
Kariyer planlama
|
5- |
Kariyer planlama
|
6- |
Temel Beceriler
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Transfer Edilebilir Beceriler
|
9- |
Transfer Edilebilir Beceriler
|
10- |
Çalışma dünyasına hazırlık
|
11- |
Çalışma dünyasına hazırlık
|
12- |
İş görüşmeleri ve Mülakat teknikleri
|
13- |
İş görüşmeleri ve Mülakat teknikleri
|
14- |
Dersin değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kariyere ilişkin kavramları bilir.
|
2- |
Kariyer planlamanın ilkelerini bilir.
|
3- |
Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
4- |
Güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin farkına varır ve ilgi alanları, yetkinlikleri ve becerileri açısından kendini tanır.
|
5- |
Özgeçmiş hazırlar.
|
6- |
Farklı sektörleri ve gereksinimlerini fark eder.
|
7- |
Transfer edilebilir becerileri (soft skills) tanır ve geliştirmenin önemini fark eder.
|
8- |
Kariyer hedeflerine erişmede yararlanabileceği kurum ve programları tanır.
|
9- |
İş görüşmesi yöntem ve türlerini bilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
3
|
1
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|