Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 4 Üçüncü düzey GDM 854 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin tez çalışmaları esnasında kullanacakları metotların seçilmesi, değerlendirilmesi, uygun olanların validasyonunun sağlanarak tez çalışmasına adapte edilmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Ders yüz yüze ve uygulamalı olarak tez çalışmalarında kullanılacak literatürlerin, metotların seçim ve uygulamasını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Tez çalışmasına uygun literatürlerin taranması
2- Tez çalışmasına uygun literatürlerin taranması
3- Tez çalışmasına uygun literatürlerin taranması
4- Tez çalışmasına uygun literatürlerin taranması
5- Tez çalışmasına uygun metot seçimi ve validasyonu
6- Tez çalışmasına uygun metot seçimi ve validasyonu
7- Tez çalışmasına uygun metot seçimi ve validasyonu
8- Tez çalışmasına uygun metot seçimi ve validasyonu
9- Metotların uygulanması veri elde etme
10- Metotların uygulanması veri elde etme
11- Metotların uygulanması veri elde etme
12- Verilerin işlenmesi ve yorumlama
13- Verilerin işlenmesi ve yorumlama
14- Verilerin işlenmesi ve yorumlama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metot seçebilme becerisi
2- Metot karşılaştırma becerisi
3- Metotları valide edebilme becerisi
4- Deneysel çalışmalarda hata kaynaklarının farkında olma
5- Veri alma ve verinin işlenme becerisi kazanma
6- Verinin uygun formatta sunulabilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 4 40
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 4 40
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar