Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. NAİM DENİZ AYAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı dersi alan öğrencileri su , özellikleri ve tüketim alanları hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca temel olarak hijyen ve muayene metotları, su ürünlerinin korunması ve kalite kontrol konularına değinilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, su ürünlerinin genel yapısı, özellikleri tüketimi, özellikleri, korunması, hijyen gereklilikleri, muhafaza koşulları gibi konuları ele alır.
|
1- |
Suyun kalite nitelikleri
|
2- |
Suyun toplanması ve muhafazası
|
3- |
Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
|
4- |
Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
|
5- |
Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
|
6- |
Suyun mikrobiyal analizleri
|
7- |
Biyolojik analizleri
|
8- |
Suyun Dezenfeksiyon Yöntemleri
|
9- |
Klorla Dezenfeksiyon
|
10- |
Ozon ile Dezenfeksiyon
|
11- |
Suyun Kendi kendini temizlemesi
|
12- |
Kullanma suyunun nitelikleri
|
13- |
Atık Suların Çevre Üzerine Etkileri
|
14- |
Atık Suların Arıtılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kaynaklarına ve kalitelerine göre suyun sınıflandırılması
|
2- |
İnsani tüketime sunulan suların kalite parametreleri
|
3- |
Gıda sanayiinde kullanılan suların hijyenik ve kimyasal kaliteleri
|
4- |
Su tüketimine bağlı olarak oluşabilecek sağlık riskleri ve koruma/kontrol
|
5- |
Sulardan numune alma yöntemleri
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
1
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
5
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Internet Erişimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konu ile ilgili bilimsel yayınlar
|
|