Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > SU HİJYENİ VE MUAYENE METODLARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SU HİJYENİ VE MUAYENE METODLARI I Üçüncü düzey KVBH 673 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. NAİM DENİZ AYAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı dersi alan öğrencileri su , özellikleri ve tüketim alanları hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca temel olarak hijyen ve muayene metotları, su ürünlerinin korunması ve kalite kontrol konularına değinilmektedir.
Dersin tanımı Bu ders, su ürünlerinin genel yapısı, özellikleri tüketimi, özellikleri, korunması, hijyen gereklilikleri, muhafaza koşulları gibi konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Suyun kalite nitelikleri
2- Suyun toplanması ve muhafazası
3- Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
4- Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
5- Suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb.
6- Suyun mikrobiyal analizleri
7- Biyolojik analizleri
8- Suyun Dezenfeksiyon Yöntemleri
9- Klorla Dezenfeksiyon
10- Ozon ile Dezenfeksiyon
11- Suyun Kendi kendini temizlemesi
12- Kullanma suyunun nitelikleri
13- Atık Suların Çevre Üzerine Etkileri
14- Atık Suların Arıtılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kaynaklarına ve kalitelerine göre suyun sınıflandırılması
2- İnsani tüketime sunulan suların kalite parametreleri
3- Gıda sanayiinde kullanılan suların hijyenik ve kimyasal kaliteleri
4- Su tüketimine bağlı olarak oluşabilecek sağlık riskleri ve koruma/kontrol
5- Sulardan numune alma yöntemleri
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Internet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili bilimsel yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar