Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yüz yüze, Online.
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin nicel veri analizi yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Veri toplama, sonuç çıkarma ve karar verme süreçleri olarak tanımlanabilir.
|
1- |
Nicel araştırmanın doğası, nicel araştırma sürecinin adımları
|
2- |
Nicel araştırma desenleri: Deneysel desenler, Korelasyonel ve Nedensel- Karşılaştırma, Tarama
|
3- |
Değişken ve hipotez
|
4- |
Betimsel İstatistikler 1
|
5- |
Betimsel İstatistikler 2
|
6- |
Anket ve Ölçek Çalışmaları 1
|
7- |
Anket ve Ölçek Çalışmaları 2
|
8- |
Bağımsız Örneklem t-testi
|
9- |
Bağımlı Örneklem t-testi
|
10- |
Parametrik Olmayan t-testler
|
11- |
ANOVA testi
|
12- |
Kruskal Wallis testi
|
13- |
Korelasyon testi
|
14- |
Başarı Testi Geliştirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler nicel araştırma desenlerini kavrarlar.
|
2- |
Öğrenciler nicel araştırmada veri toplama yöntemlerini uygularlar.
|
3- |
Öğrenciler nicel araştırmada veri analizini uygularlar.
|
4- |
Değişkenlerin özelliklerine göre en doğru analiz çeşidine karar verirler.
|
5- |
T-test varsayımlarını kontrol edebilirler.
|
6- |
T-test ile iki bağımsız grup arasında anlamlı farklılık olup olmadığını kontrol ederler.
|
7- |
ANOVA varsayımlarını kontrol ederler.
|
8- |
ANOVA analizi sonuçlarını yorumlarlar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
10
|
5
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık - Şener Büyüköztürk.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bütün Yönleriyle SPSS Örnekli Nonparametrik İstatistiksel Yöntemler - Ramazan Baştürk
|
|