Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 |
Üçüncü düzey |
FİZ 821 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yüksek Lisansta gerekli olan zorunlu ve seçmeli dersleri almış ve geçmiş olmak.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BUKET SAATÇİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Tüm Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Fizik Bölümünde araştırma görevlisi görevini yapan öğretim elemanları.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin teorik olarak aldığı derslerden çıkarım sağlayacak bilgi kapasitesine sahip olmak.
|
Dersin tanımı
|
Yüksek Lisans Tez Danışmanlık Dersi
|
1- |
Öncelikle Yüksek Lisans Tez Çalışmasında hangi konuda çalışma yapılacağına karar vermek için ön araştırma yapmak.
|
2- |
Yapılan araştırma neticesinde öğrenci tarafından seçilen Tez Danışmanı ile bu konuları tartışarak ortak bir neticeye varmak.
|
3- |
Tez konusunun belirlenmesi ve danışman tarafından bu konuda literatür taraması yapılması için süre belirtilmesi.
|
4- |
Tez Litetaratür taramasına devam edilmesi
|
5- |
Danışman ile beraberlik sonucunda elde edilen çalışmalardan literatür incelemesi sonrasında çalışılan alanda daha net bir karar verilerek çalışma alanının sınırlandırılması ile müşterek karar kılınması.
|
6- |
Yapılacak Tez çalışması teorik bir çalışma ise kullanılan metotlar hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olunması konusunda çalışma yapılması. Eğer yapılacak tez çalışması deneysel çalışma ise bu sefer çalışmada tercih edilecek metodun belirlenmesi için konuyla ilgili metotlar gözden geçirilerek eldeki mevcut metotlara uygunluğun araştırılması.
|
7- |
Yüksek Lisans Tez çalışması teorik bir çalışmadan oluşmakta ise teorik çalışmada kullanılacak metodun , varsa paket programının yada kendisi tarafından oluşturulacak bir program ise bunun temini ve kullanılabilirliğin demo olarak belirlenmesi. Eğer yapılacak çalışma deneysel bir çalışma ise bu sefer deneme deneyleri için gerekli malzemelerin seçimi, varsa bu malzemeler eşliğinde deneme deneylerine geçilmesi, eğer mevcut değilse malzemelerin temin edilmesi.
|
8- |
Yapılacak çalışma teorik bir çalışma ise, programın öğrenci tarafından öğrenilmesi, eğer çalışma deneysel bir çalışma ise deneme deneylerinin sonuçlarının danışman eşliğinde değerlendirilmesi.
|
9- |
Yüksek Lisans Tez çalışması teorik bir çalışmadan oluşuyor ise modelleme, ya da paket program, veya similasyon çalışma ise parametrelerin değişimi sonucunda elde edilecek sonuçların incelenmesi ve verilerin tablosal dökümünü elde edilmesi ve sonuçların literatür ile karşılaştırılmasının yapılması. Çalışma deneysel bir çalışma ise asıl deneylere geçilmesi, deneysel sonuçların elde edilme aşaması.
|
10- |
Teorik çalışmalarda elde edilen sonuçların geçerliği için işlemin aynı parametrelerde birkaç kez tekrarının sağlanması. Çalışılan tez çalışması deneysel ise bu sefer elde edilen sonuçların değerlendirme sürecinde yapısal, kristalografik, optik, elektrik ve magnetik incelemesinin başlatılması.
|
11- |
Elde edilen sonuçlar teorik bir çalışmanın ürünü ise gerekli grafiklerin, gerekli similasyonların, gerekli bilgisayar programları ile elde edilen sonuçların herbir sonuç nezdinde ayrı ayrı değerlendirme yapılabilmesi için diğer çalışmalarla karşılaştırma yapılması.
|
12- |
Sonuçların karşılaştırma yapılması işlemine devam edilmesi varsa eksikliklerin tamamlanması.
|
13- |
Sonuçların karşılaştırma yapılması işlemine devam edilmesi varsa eksikliklerin tamamlanması.
|
14- |
Sonuçların karşılaştırma yapılması işlemine devam edilmesi varsa eksikliklerin tamamlanması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Seçilen tez çalışması konusunda mevcut çalışmaların değerlendirilmesi.
|
2- |
Seçilen yöntem, program, metot konusunda en uygun olan metoda karar verilmesi.
|
3- |
Literatür çalışmasının nasıl yapıldığına karar verilmesi.
|
4- |
İngilizce konusunda makale okuyabilme yetisine sahip olunması
|
5- |
Bireysel yada grup çalışmasının yapılabilirliğinin sağlanması
|
6- |
Yapılan çalışmalarda bilgi sahip olunması sonucunda özgüvenin gelişmesi
|
7- |
Teorik çalışmaya hakim olunma yada deneysel çalışmada aksaklıkların giderilmesi konusunda bilgi sahibi olunması.
|
8- |
Kişi elde ettiği bilgi birikimi sonucunda teorik hesaplamalarda parametre değişimine kendiliğinden kara verebilmesi yada elde edilen sonuçların literatür uyumluluğu konusunda bilgi sahibi olunması, çalışmanın deneysel olması neticesinde aksaklıkların kişi tarafından görülebilmesi ve elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma yapılabilmesi.
|
9- |
Teorik çalışma yapanların ek programları rahatlıkla kullanabilmesi grafiksel dökümlere hakim olabilmesi, deneysel çalışanların ise gerekli grafiksel yorumlara varabilmesi, SEM, X-RAY, TGA, DSC, TEM, AFM cihazlarının kendisi ile ilgili olan kısımlarında ön bilgiye sahip olunması.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
|
2- |
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
|
3- |
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
|
4- |
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
|
5- |
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
|
7- |
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
|
8- |
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
|
9- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
10- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
|
11- |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|