Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Isı aktarımı ile ilgili problemlerinin çözümünde gerekli olan temel yasa ve formüllerin öğrenciye öğretilmesi. Isı aktarımı ve ısı değiştirici tasarım problemlerinin çözümlenmesinde öğrencilere, problemin tanımlanması, formüle edilmesi ve çözüm tekniklerinin öğretilmesinin yanı sıra matematik ve fen bilgisi bilgilerini de kullanmanın yol ve yöntemlerinin öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Isı aktarımının temel ilkeleri; iletim, taşınım ve ışıma. Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi. Isıl direnç. Taşınım bağıntıları. Isı aktarımı katsayılarının hesaplanmasında kullanılan ampirik bağıntılar; Zorlamalı taşınım, doğal taşınım, yoğunlaşma ve kaynama. Isı değiştirici tasarımı. Işıma ile ısı aktarımı. Geçici rejimde ısı aktarımı.
|
1- |
Isı Aktarımının Temel İlkeleri
|
2- |
İletim mekanizmasıyla ısı aktarımı
|
3- |
İletim mekanizmasıyla ısı aktarımı ve problem çözümü
|
4- |
Akışkanlarda zorlamalı konveksiyon yoluyla ısı aktarımı
|
5- |
Konvektif ısı aktarım katsayısının hesaplanması, problem çözümü
|
6- |
Doğal konveksiyon, yoğunlaşma ve kaynama
|
7- |
Doğal konveksiyon, yoğunlaşma ve kaynama, problem çözümü
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Isı değiştirici tipleri ve tasarımı
|
10- |
Isı değiştirici tipleri ve tasarımı, problem çözümü
|
11- |
Isı değiştirici tipleri ve tasarımı, problem çözümü
|
12- |
Işıma mekanizması ile ısı aktarımı
|
13- |
Geçici rejimde ısı aktarımı
|
14- |
Geçici rejimde ısı aktarımı, problem çözümü
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Isı geçişi problemlerine uygun kütle, momentum ve enerji korunum denklemlerini yazabilmek
|
2- |
Isıl potansiyel ve ısıl dirençlerle ısı geçişini tanımlayabilmek.
|
3- |
Katı akışkan ısı geçişi etkileşimini (ısı taşınımını) anlamak, uygun korelasyonu kullanarak ısı geçişi hesabını yapabilmek ve ortamın sıcaklık dağılımını bulabilmek
|
4- |
Kaynama ve yoğuşma problemlerinde ısı geçişi hesabı için uygun korelasyonu seçebilmek
|
5- |
Isı geçişi problemini analitik ve yaklaşık yöntemlerle çözmek
|
6- |
Yüzey ısı ışınımını ve ışınım özelliklerini anlamak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
10
|
120
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Isı ve Kütle Transferleri (Pratik Bir Yaklaşım),İzmir Güven Kitabevi/Akademik Kitaplar Dizisi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Warren McCabe, Julian Smith, Peter Harriott, Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill 2004
|
|