Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > ROMANA GİRİŞ - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ROMANA GİRİŞ - II Birinci düzey ELIT204 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ELIT 203 Romana Giriş I
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMEL AYCAN ASMA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Emel Aycan Asma
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İngiliz Romanlarına aşinalık kazandırmak ve roman incelemesine giriş yapmak
Dersin tanımı Bu ders ELIT 203 Romana Giriş dersinin devamı niteliğindedir. 18. Yüzyıldan itibaren öne çıkan İngliz Romanları ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Müfredatın sunulması, romanın kavram olarak terminolojisinin, tarihinin, ortaya çıkışının ve türlerinin tartışılması.
2- Roman analizi(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Mary Shelly''''nin Frankestein adlı romanı
3- Roman analizi(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Mary Shelly''''nin Frankestein adlı romanı
4- Roman analizi(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Mary Shelly''''nin Frankestein adlı romanı
5- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Jane Austen''''ın Aşk ve Gurur adlı eseri
6- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Jane Austen''''ın Aşk ve Gurur adlı eseri
7- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Jane Austen''''ın Aşk ve Gurur adlı eseri
8- Ara sınav
9- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi):Oscar Wilde''''ın Dorian Gray''''in Portresi adlı eseri
10- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Oscar Wilde''''ın Dorian Gray''''in Portresi adlı eseri
11- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Oscar Wilde''''ın Dorian Gray''''in Portresi adlı eseri
12- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Emily Bronte''''nin Uğultulu Tepeler adlı romanının analizi
13- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Emily Bronte''''nin Uğultulu Tepeler adlı romanının analizi
14- Roman Analizi:(yazarın analizi, temaların, romanın unsurlarının analizi)Emily Bronte''''nin Uğultulu Tepeler adlı romanının analizi
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngiliz Romanlarını Tanır
2- Roman üzerine inceleme aşamalarını bilir
3- Seçilen roman metni üzerinde yorum ve analiz yapabilir.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Studying the Novel by Jeremy Hawthorne, Edward Arnold Publications
Yardımcı Kaynaklar Aspects of the Novel by E. M. Forster

Ders ile ilgili dosyalar