Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > REPRODÜKTİF HORMONLAR VE ETKİ MEKANİZMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REPRODÜKTİF HORMONLAR VE ETKİ MEKANİZMALARI İkinci düzey VDS 503 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF.DR. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı,döl veriminde etkili hormonların tanımları ve etki mekanizmalarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Döl veriminde etkili hormonların tanımları ve etki mekanizmalarının öğretilecektir.

Dersin içeriği
1- Reprodüktif hormonlar I
2- Reprodüktif hormonlar II
3- Reprodüktif hormonların özellikleri
4- Reprodüktif hormonların sınıflandırılması
5- Hipofiz bezi reprodüktif hormonları
6- Hipofiz bezinin nöroendokrin kontrolü
7- Hormon reseptörleri regulasyonu
8- SINAV
9- Hormonların etki mekanizmaları
10- Gonadal hormonlar ve Adrenal kortex reprodüktif hormonları
11- Peptid hormonlar
12- Glikoprotein hormonlar
13- Steroid hormonlar
14- Prostaglandinler
15- Reprodüktif hormonların klinik tedavilerde uygulanmaları ve Reprodüktik hormonların kullanma amaçları
16- FİNAL SINAV
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Reprodüktif hormonlar ve etki mekanizmalarını bilir.
2- Reprodüktif hormonların özelliklerini bilir.
3- Reprodüktif hormonların sınıflandırılmasını bilir.
4- Hipofiz bezi reprodüktif hormonları ve Hipofiz bezinin nöroendokrin kontrolünü bilir.
5- Hormon reseptörleri regulasyonunu bilir.
6- Hormonların etki mekanizmalarını bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar