Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (doktora) > SEMINAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMINAR Üçüncü düzey AGS 500 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASİYE YILMAZ ADKINSON
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İlgili ders ile öğrenciye tarım teknolojileri alanında bir seminer konusunun etkin bir biçimde hazırlanması ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Seminer hazırlama

Dersin içeriği
1- Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-I
2- Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-II
3- Tarımsal Biyoteknoloji
4- Tarımsal Biyoteknoloji
5- Zootekni
6- Zootekni
7- Bitki Koruma
8- Bitki Koruma
9- Biyosistem
10- Biyosistem
11- Toprak
12- Toprak
13- Değerlendirme
14- Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir.
2- Zootekni uygulamaları hakkında seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir
3- Bitki koruma uygulamaları hakkında seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir
4- Tarımsal Biyoteknoloji uygulamaları hakkında seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir
5- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamaları hakkında seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir
6- Biyosistem müh uygulamaları hakkında seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2- Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3- Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4- Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5- Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11- Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13- Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   80
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   20
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar