Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze/ sunum yoluyla bilişsel öğretim metotları kullanarak
|
Dersin amacı
|
1960 sonrası Çağdaş Türk Resim Sanatı tarihindeki gelişmeleri sosyal, ekonomik, siyasal ve sanatsal boyutları ile ele almak.
|
Dersin tanımı
|
1960 sonrasından günümüze kadar olan Türk Çağdaş Sanatını Batı Sanatına paralel olarak inceler.
|
1- |
Çağdaş, Güncel Kavramlarına giriş ve kaynakların tanıtılması
|
2- |
Batı Çağdaş Sanatını hazırlayan sosyo-politik olaylar, teknolojik gelişmeler ve Türk sanatına yansımaları
|
3- |
Osmanlı Batılılaşma sürecinde resim sanatının durumu; Cumhuriyet öncesi resim sanatı ve kurumlar
|
4- |
Cumhuriyet dönemi ilk 20 yıl resim sanatı
|
5- |
1940 sonrası eğilimler ve anlayışlarına göre modernist sanatçılar; Modern ve ötesi
|
6- |
|
7- |
|
8- |
Vize
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
Günümüze Doğru Türkiye''de Sanat 1900''lerden 2000''lere
|
14- |
Türkiye’de Feminist Sanat ve Sanatçı ve yapıtlarının İncelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çağdaş Türk sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
2- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
4- |
Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
|
5- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
6- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
7- |
Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
79
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Modern Türk Sanatının Doğuşu, Yazar Kağan Güner; 101 art Works: Türkiye Güncel Sanatı’nın Kırk Yılı, Halil Altındere/Süreyya Evren; Çağdaş Türk Sanatı, Sezer Tansuğ.
|
|