Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. OĞUZ DEMİRYÜREK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı Enerji Sistemleri Mühendisliği öğrencilerine İstatistiğin temel kavram ve tekniklerini ve bunların gerektirdiği terminolojiyi öğretip bunları uygun şekilde kullanma ve yorumlama yetisini kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Temel Kavramlar, Veri Türleri , Veri Kaynakları, Veri Toplama Teknikleri, Örnekleme Teknikler, Sıklık (Frekans) Dağılımları, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Dağılma, Çarpıklık ve Basıklık Ölçüleri, Olasılık ve Özel Olasılık Dağılımları, Normal Dağılım, Güven Aralıkları, Hipotez testleri, Regresyon
|
1- |
İstatistiğe giriş
|
2- |
Veri ve olay kavramları
|
3- |
İstatistik olayların kontrolü
|
4- |
Frekans dağılımları
|
5- |
Merkezsel dağılım ve eğilimin ölçüleri
|
6- |
Mod medyan, aritmetik, geometrik, harmonik ortalamalar
|
7- |
Olasılık ve dağılımları ve tanımı ve kuralları
|
8- |
Permütasyon ve kombinasyon
|
9- |
Olasılık dağılım fonksiyonları
|
10- |
Süreksiz dağılım tipleri
|
11- |
Normal dağılım
|
12- |
Örnekleme ve dağılımları
|
13- |
Regrasyon analizi
|
14- |
En küçük kareler metoduyla eğri uydurma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma sorusunu ve yöntemini seçer
|
2- |
Veri toplar ve düzenler
|
3- |
Veriyi analiz eder
|
4- |
Merkezi Eğilim ve Sapma Ölçülerini hesaplar.
|
5- |
Hipotez sınamalarını yapar.
|
6- |
Olasılık ve Örnekleme dağılımları ile ilgili mühendislik uygulamaları yapar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
4- |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
5- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
7- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
8- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
10- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
11- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
13- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
14- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
15- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
16- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
17- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fikri Akdeniz ,2010, Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi, Adana.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yaşar Baykul, 1997, İstatistik Metodlar ve Uygulamalar, Anı yayıncılık, Ankara.
|
|