Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YUNUS DURSUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUNUS DURSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim, konu anlatımı, sınıf içi tartışmalar, proje sunumları
|
Dersin amacı
|
Tüm pazarlama sisteminin genel olarak gözden geçirilmesi suretiyle bütüncül pazarlama programlarının geliştirilmesi için gerekli olan pazarlama stratejilerinin belirlenmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Pazarlama alanında kritik sorunların tanımlanması ve pazar fırsatlarının değerlendirilmesi, pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması.
|
1- |
Pazarlama çevresi
|
2- |
Stratejik pazarlama yönetimi
|
3- |
Ürün stratejileri
|
4- |
Ürün stratejileri
|
5- |
Dağıtım Stratejileri
|
6- |
Dağıtım Stratejileri
|
7- |
Fiyat stratejileri
|
8- |
Fiyat stratejileri
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Tutundurma stratejileri
|
11- |
Tutundurma stratejileri
|
12- |
Büyüme stratejileri
|
13- |
Büyüme stratejileri
|
14- |
Rekabet stratejileri
|
15- |
Rekabet stratejileri
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Pazarlama çevresini analiz etmek.
|
2- |
Pazar fırsatlarını tesbit etmek.
|
3- |
Uygulanacak pazarlama stratejilerini belirlemek.
|
4- |
Pazarlama stratejilerini değerlendirmek.
|
5- |
Stratejik pazarlama planlaması yapmak.
|
6- |
Uygulama sonuçlarını izlemek ve revize etmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Philip Kotler ve Kevin L.Keller, Marketing Management;
Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi: Stratejik Yaklaşım;
Ömer Torlak ve Remzi Aktunışık, Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|