Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II Birinci düzey A-SRV114 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET SIDKI İLKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Sabri GÜNGÖR
Dersin veriliş şekli Bilgisayar Başında Yüz Yüze Eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin Hesap Tablosu kullanarak etkin bir şekilde işlem tablosu işlemlerini yapabilmeleri, Veritabanı Yönetim Uygulaması kullanarak veritabanı yönetim faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin derste öğrendiklerini grup projesi olarak, gerçek hayattan seçtikleri bir problem üzerinde uygulayarak kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu derste; işlem tablolama, veri tabanına giriş ve veritabanı işlemleri ele alınmaktadır. Hesap Tablosu ve Veritabanı Yönetimi programlarının kullanımına odaklanılmıştır.

Dersin içeriği
1- Hesap Tablosu Ortamında Çalışmak: - Hesap Tablosu''nun başlatılması - Çalışma defteri ve sayfasının tanıtılması - Hücrelere veri girme ve düzenleme - Hesap Tablosu''nda yardım kullanımı - Belgenin kaydedilmesi
2- Çalışma Sayfasını Düzenleme: - Hücre üzerinde işlemler - Satır üzerinde işlemler - Sütun üzerinde işlemler - Sayfa üzerinde işlemler - Alıştırma
3- Formüllerin Kullanımı: - Formüllerde kullanılabilecek operatörler ve işlem öncelik sıraları - Basit formüller oluşturma - Hesap Tablosunun otomatik doldur özelliğini kullanarak formülü diğer hücrelere kopyalama - Formüllerde göreli, mutlak ve karma referans kullanımı - Hücre adı tanımlama, oluşturma ve formüllerde kullanma - İşlev Ekle yardımıyla hazır işlevleri kullanma - Hata Mesajları ve anlamları - Örnek uygulamalar - Bağıl Not Sistemi
4- Mantıksal işlevlerin kullanımı Örnek uygulamalar
5- Çalışma Sayfalarını Biçimlendirmek: - Hücreleri biçimlendirmek - Sayı, Hizalama, Yazı tipi, Kenarlık, Desenler, Koruma - Otomatik biçimlendirme - Koşullu biçimlendirme - Çalışma defterini ve sayfayı korumak
6- Grafik Çizdirmek: - Grafik sihirbazını kullanarak grafiklerin çizdirilmesi - Grafiklerin düzenlenmesi - Grafiklerin değiştirilmesi - Belgeyi yazdırmak Sayfa yapısının düzenlenmesi Sayfa düzeninin belirlenmesi Kenar boşluklarının ayarlanması Üstbilgi ve Altbilgi eklenmesi Çalışma sayfası özelliklerinin belirlenmesi Baskı ön izleme yapılması Belgenin yazdırılması
7- Veri üzerinde işlemler: - Verilerin sıralanması - Verilerin süzülmesi - Alt toplamların aldırılması - Pivot tablo oluşturmak
8- Ara Sınav
9- Veri Tabanı: Temel Kavramlar
10- Veritabanı Tasarımı: İlişkisel Veritabanı Tasarımı, Veri Normalizasyonu
11- Veritabanı Yönetim Programı kullanarak Veri tabanı uygulama geliştirme: - Tabloların oluşturulması ve ilişkilendirilmesi - Form tasarımlarının yapılması ve veri girişi - Sorguların hazırlanması - Rapor tasarımlarının yapılması
12- Örnek Uygulama: Sipariş Takip Veritabanı
13- Örnek Uygulama devam
14- Dönem Projesi Sunumları
15- Dönem Projesi Sunumları
16- Dönemsonu sınav
17- Dönemsonu sınav
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan bir öğrenci hesap tablosu programlarını ileri düzeyde kullanır.
2- Hesap Tablosu programını kullanarak işletmeye ya da ekonomiye dair karmaşık verileri analiz eder ve tahminler yapar.
3- Hesap Tablosu programı ile günlük hayatta karşısına çıkan problemlere yaratıcı çözümler geliştirir.
4- Dış kaynaktan elde ettiği karma verileri Hesap Tablosu ve Veritabanı Yazılımlarını birlikte kullanarak sınıflar.
5- Veritabanı programlarını ileri düzeyde kullanır.
6- Veritabanı programını kullanarak birçok günlük hayat problemine hızlı çözümler geliştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili Web Sitesi: http://iibf.erciyes.edu.tr/ilkay/bk2
Yardımcı Kaynaklar İlgili Web Sitesi: http://iibf.erciyes.edu.tr/sgungor

Ders ile ilgili dosyalar