Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > ENDÜSTRİYEL OTOMASYON SİSTEMLER VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON SİSTEMLER VE UYGULAMALARI İkinci düzey MEM 508 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Endüstriyel otomasyon sistemler ve uygulamaları konusunda güncel bilgilerin öğrenciye tanıtılması ve Endüstriyel otomasyon sistemlerinin anlaşılması konusunda temel becerilerin edindirilmesi
Dersin tanımı Endüstriyel otomasyon sistemleri hakkındaki ileri seviye bilgiler ve güncel yaklaşımlar.

Dersin içeriği
1- Endüstriyel otomasyon sistemlerinin mimarisi
2- Ölçüm sistemleri
3- Ölçüm sistemleri-sıcaklık ölçümü
4- Ölçüm sistemleri-basınç ve kuvvet ölçümü
5- Ölçüm sistemleri-akış ölçümleri
6- Ölçüm sistemleri-Nem ve PH ölçümü
7- Sinyal şartlandırma devreleri
8- Proses kontrol
9- PID kontrol
10- Kontrolör ayarlama
11- PLC''ler ve mantıksal denetleyiciler
12- PLC programlama ve SFC(Sequential Function Charts)
13- CNC makineler
14- İnterpolasyon ve kontrol işlemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, endüstriyel otomasyon sistemlerinin ileri prensiplerini kavrayacak ve endüstriyel otomasyon sistemlerinde kullanılan çeşitli PLC programlama tekniklerini uygulayabilecekler.
2- Endüstriyel otomasyon sistemlerindeki sensörlerin ve ölçüm sistemlerinin işlevselliklerini ve bu sistemlerin işleyiş süreçlerini kavrayabilecekler.
3- Dağıtık otomasyon sistemlerinin ve SFC tabanlı fonksiyon bloklarının işleyiş prensiplerini öğrenerek, endüstriyel sistemlerde senkronizasyonun önemini ve uygulamalarını kavrayabilecekler.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı "Industrial Instrumentation, Control and Automation" - S. Mukhopadhyay, S. Sen ve A. K. Deb
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar