Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > KURUM KÜLTÜRÜ VE YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KURUM KÜLTÜRÜ VE YÖNETİMİ İkinci düzey EGB 537 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlar ••Kurum kültürü öğeleri •Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken •Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimler
Dersin tanımı Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlar ••Kurum kültürü öğeleri •Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken •Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimler

Dersin içeriği
1- Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlar
2- Kurum kültürü öğeleri
3- Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimler
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- •Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlarını açıklayabilir •Kurum kültürünü sınıflandırabilir •Kurum kültürü öğelerini açıklayabilir •Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken ilkeleri açıklayabilir •Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimleri yorumlayabilir
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 11 22
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 1 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 0 10 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 10 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 20
Kısa sınav 0 10
Ödev 0 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar Derste ilan edilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar