Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KURUM KÜLTÜRÜ VE YÖNETİMİ |
İkinci düzey |
EGB 537 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlar ••Kurum kültürü öğeleri •Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken •Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimler
|
Dersin tanımı
|
Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlar ••Kurum kültürü öğeleri •Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken •Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimler
|
1- |
Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Kurum kültürü öğeleri
|
3- |
Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimler
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
•Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlarını açıklayabilir
•Kurum kültürünü sınıflandırabilir
•Kurum kültürü öğelerini açıklayabilir
•Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken ilkeleri açıklayabilir
•Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimleri yorumlayabilir
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
|
|
2- |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
|
|
3- |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
|
|
4- |
Okul liderliğinin temellerini bilme.
|
|
5- |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
|
|
6- |
Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
|
|
7- |
Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
|
|
8- |
Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
2
|
11
|
22
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
1
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
10
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
10
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
10
|
Ödev
|
0
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derste ilan edilecektir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Derste ilan edilecektir.
|
|