Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL EMBRİYOLOJİ |
İkinci düzey |
VHE 502 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜNER KÜÇÜK BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR. NARİN LİMAN, PROF.DR. GÜNER KÜÇÜK BAYRAM, DOÇ.DR. FEYZULLAH BEYAZ, YRD.DOÇ.DR.EMEL ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ.DR.EMEL ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerine: Embriyolojinin tanımı, cinsiyet hücrelerinin gelişimi, döllenme ve bölünmeler, amphioxus, kanatlı ve memelilerde zigottan sonraki gelişmeler hakkında temel vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Embriyolojinin tanımı, erkekte spermatogenez, dişide oogenez, döllenme ve bölünmeler, amphioxus, kanatlı ve memelilerde zigottan sonraki gelişmeler gibi bilgileri içerir.
|
1- |
Embriyolojinin tanımı
|
2- |
Erkek genital sistem ve spermatogenezis
|
3- |
Dişi genital sistem ve ovogenezis
|
4- |
Genital siklus (proöstrus, metötrus, diöstrus, anöstrus)
|
5- |
Döllenme
|
6- |
Yumurta tipleri ve bölünme şekilleri
|
7- |
ARASINAV
|
8- |
Amphioxus’ta zygote’ dan sonraki gelişmeler
|
9- |
Kanatlılarda zygote’ dan sonraki gelişmeler
|
10- |
Memelilerde zygote’ dan sonraki gelişmeler
|
11- |
Ekstraembriyonal keselerin meydana gelişi ve göbek kordonu
|
12- |
İkizlilik-çok yavrululuk
|
13- |
Dış gebelik
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Embriyolojinin tanımı hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Dişi, erkek genital sistem, ovogenezis ve spermatogenezis hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Döllenme, genital siklus, yumurta tipleri ve bölünme şekilleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Amphioxus, kanatlılar ve memelilerde zygote’ dan sonraki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Ekstraembriyonal keselerin meydana gelişi ve göbek kordonu hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
İkizlilik-çok yavrululuk ve dış gebelik hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
20
|
2
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
80
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Embriyoloji (Aytekin Özer, Nesrin Özfiliz, Hatice Erdost, Berrin Zık, Ankara 2007)
Veteriner Embriyoloji (Çevirenler: İlhami Çelik, Yasemin Öznurlu, Malatya 2011)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Embriyoloji (Osman Hassa, Reşat Nuri Aştı, Ankara, 1997).
|
|