Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > HASTANE ENFEKSİYONLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HASTANE ENFEKSİYONLARI Birinci düzey SEÇ 337 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Hastane enfeksiyonlarını, hastane enfeksiyonlarınaa neden mikroorganizmaları ve bu mikroorganizmaların rezervuarını, hastane enfeksiyonlarının önlenmesine yönelik yöntemleri, hastane enfeksiyon kontrol komitesi ile eczacıların rolünü öğrenmek bu dersin temel amaçlarındandır.
Dersin tanımı Hastane enfeksiyonları (nozokomiyal enfeksiyonlar), hastaneye başvuran veya hastanede yatan hastalarda çeşitli sebeplerden ötürü ortaya çıkabilen enfeksiyonlardır ve her yıl ciddi bir morbidite ve mortaliteye sayılarına neden olmaktadır.Hastane Enfeksiyonları ders, bilinçli sağlık çalışanları ve hastalarca kolay yöntemlerce önlenebilen bu hastalıkların ve önleme yöntemlerinin anlatıldığı teorik bir derstir.

Dersin içeriği
1- HASTANE ENFEKSİYONLARINA GİRİŞ
2- STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON UYGULAMALARI, HASTANE ENFEKSİYONLARI EPİDEMİYOLOJİSİ
3- HASTANE KAYNAKLI PNÖMONİLER
4- HASTANE KAYNAKLI ÜRİNER SİSTEM ENFEKSİYONLARI
5- HASTANE KAYNAKLI SANTRAL SİNİR SİSTEMİ ENFEKSİYONLARI
6- HASTANE KAYNAKLI CERRAHİ ALAN ENFEKSİYONLARI
7- VİZE
8- HASTANE KAYNAKLI KARDİYOVASKÜLER PROTEZ ENFEKSİYONLARI
9- HASTANE KAYNAKLI İNTRAVASKÜLER KATETER ENFEKSİYONLARI
10- DİRENÇLİ MİKROORGANİZMA: MRSA
11- NOZOKOMİYAL ENFEKSİYONLARDA EL YIKAMANIN ÖNEMİ
12- HASTANE ENFEKSİYONLARI KONTROL KOMİTESİ
13- NOZOKOMİYAL ENFEKSİYONLARA KARŞI HASTANE TEMİZLİĞİ VE ATIK YÖNETİMİ
14- ENFEKSİYON KONTROL ÖNLEMLERİNİN MALİYETİ
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hastane enfeksiyonları hakkında temel bilgi sahibi olur.
2- Hastane enfeksiyonlarına sebep olan mikroorganizmalar hakkında bilgi edinir.
3- Nozokomiyal enfeksiyon tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
4- Hastane enfeksiyonlarının önlenebilmesi için gerekli uygulamaları bilir.
5- Genel hastane temizliği ve el hijyeninin önemini bilir.
6- Dirençli patojenler ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
7- Enfeksiyon Kontrol Komitesi hakkında bilgi sahibi olur.
8- Hastane enfeksiyonlarına karşı temizlik uygulamaları ve atık yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dersin Sorumlu Öğretim Üyesi tarafından temin edilecek haftalık ders sunumları
Yardımcı Kaynaklar Hastane Enfeksiyonları Editörler: Prof. Dr. Ayşe Yüce, Prof. Dr. Nedim Çakır

Ders ile ilgili dosyalar