Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Mekatronik Mühendisliği > MİKRO İŞLEMCİ TABANLI SİSTEM TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRO İŞLEMCİ TABANLI SİSTEM TASARIMI Birinci düzey MEM 304 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Her bir konu ile ilgili teorik bilgiler detaylı bir şekilde verilmekte ayrıca öğrencilere ödev çalışmaları da verilmektedir.
Dersin amacı Mikroişlemci ve Mikro denetleyici tabanlı sistem tasarımının anlaşılması
Dersin tanımı Gömülü sistemlerde veri işleme ve tasarım sürecinin anlaşılması; Gömülü sistemlerde performans analizlerinin gerçekleştirilmesi.

Dersin içeriği
1- Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler
2- Mikrodenetleyicilerin Donanımsal Analizi
3- Mikrodenetleyicilerin Donanımsal Analizi
4- Mikrodenetleyicilerin Donanımsal Analizi
5- Mikrodenetleyicilerde Veri İşleme –Yazılım Donanım Arayüzü
6- Mikrodenetleyicilerde Veri İşleme –Yazılım Donanım Arayüzü
7- Mikrodenetleyicilerde Veri İşleme –Yazılım Donanım Arayüzü
8- ARA SINAV
9- ARDUINO Mikrodenetleyiciler
10- ARDUINO Mikrodenetleyiciler
11- ARDUINO Mikrodenetleyici Uygulamaları
12- ARDUINO Mikrodenetleyici Uygulamaları
13- ARDUINO Mikrodenetleyici Uygulamaları
14- ARDUINO Mikrodenetleyici Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında analitik düşünme yeteneğinin ve uygulama becerisinin kazanılması
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisinin kazanılması
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisinin kazanılması
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisinin kazanılması
5- Bireysel çalışma becerisinin kazanılması
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3- 2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
8- 6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
9- 7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
10- 7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
11- 7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
12- 8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
13- 8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
14- 9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
15- 10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
16- 11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
17- 12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
18- 13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar