Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Maliye (yüksek Lisans) > TÜRK KÜLTÜR TARİHİNİN YAZILI KAYNAKLARI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK KÜLTÜR TARİHİNİN YAZILI KAYNAKLARI II İkinci düzey TAR 612 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAVA SELÇUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA KESKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk tarihinin temel kaynaklarını anlatır ve değerlendirir.
Dersin tanımı TAR 612 TÜRK KÜLTÜR TARİHİNİN YAZILI KAYNAKLARI II

Dersin içeriği
1- Türk destanlarına dair eserler
2- İslam tarihi vakanüvislerinin eserleri
3- Moğollar dönemine ait eserler
4- Timur ve oğulları dönemine ait eserler
5- Çağatay Edebiyatı
6- Seyahat kitapları
7- Ders çalışma haftası
8- ARA SINAV
9- Harezm, Altın Orda, Kazak, Başkurt, Kazan ve Kırım Tatarlarına ait eserler
10- Özbek Hanlıkları dönemine ait eserler
11- Kaşgar Hanları ve Doğu Türkistan hakkındaki eserler
12- Türk dünyasında yenileşme hareketlerine dair eserler
13- Çağdaş Türk dünyası hakkındaki eserler
14- Sovyet dönemine dair eserler
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar
2- Tarih ve Tarih araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler
3- Alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
2- Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
4- Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
5- Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Z. V. TOGAN, Tarihte Usul, İstanbul, 1981 Z. V. TOGAN, Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul, 1946
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar