Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > ZOOTEKNİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZOOTEKNİ Birinci düzey 2.1.05 3 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KAAN MUHSİN İŞCAN, DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM, ÖĞR. GÖR. BURAK RAHMİ YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR.SEYRANİ DEMİR
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı bilgiye dayalı bir öğrenme metodu izlenecektir. 4 saat teorik + 4 Saat Pratik ders verilecektir.
Dersin amacı Hayvan yetiştiriciliğine giriş, türler, yetiştirme metodları, barınaklar ve yönetim konularında öğrencinin yetiştirilmesi.
Dersin tanımı Çiftlik hayvanlarından daha fazla verim elde etmek, böylece verimli ve karlı bir hayvancılık yapmak için hayvan refahı ve davranışlarını da dikkate alarak, hayvanların yetiştirilmesi, bakımı, ıslahı ve sağlık koruma kuralları ile ilgili gerekli bilgileri veren; bu alanda yeni bilgiler ve teknikler geliştirmeye çalışan bir bilim alanıdır.

Dersin içeriği
1- Teorik: Dersin tanımı ve önemi hakkında bilgilendirme. Ders kaynaklarının ve derse ilişkin uygulama ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. Pratik: Uygulama Dersleri kapsamında yapılacak işletme ziyaretleri, İşletmelerde yapılacak uygulamalar ve bu ziyaretler esnasında uyulması gereken kurallar hakkında bilgilendirme.
2- Teorik: Hayvancılığa genel bakış, Türkiye ve Dünya Hayvancılık İstatistikleri, Hayvanlarının evcilleştirilmesi, Tür, Irk, Hibridasyon ve ırkların sınıflandırılması. Pratik: Çiftlik Gezileri
3- Teorik: Morfolojik ve fizyolojik ırk karakterleri, Hayvan yetiştiriciliğinde Üreme ve döl verimi, Büyüme ve et verimi, Laktasyon ve süt verimi. Pratik: Çiftlik Gezileri, Morfolojik özelliklerin hayvanlar üzerinde gösterilmesi.
4- Teorik: Koyunculuğa genel bakış, Dünya’da ve Türkiye’de koyun yetiştiriciliği, koyunun morfolojik ve fizyolojik özellikleri. Pratik: Çiftlik Gezileri
5- Teorik: Koyun Irkları, Yetiştirme metotları ve koyun barınakları. Pratik: Çiftlik Gezileri
6- Teorik: Keçi Yetiştiriciliğine Giriş, Dünya’da ve Türkiye’de Keçi Yetiştiriciliği, keçi ırkları ve keçi barınakları. Pratik: Çiftlik Gezileri
7- Teorik: Ödev ve sunumlar. Pratik: Çiftlik Gezileri
8- Teorik: Dünyada ve Türkiyede Sığır Yetiştiriciliği, Sığır ırkları, Kayıt tutma. Pratik: Çiftlik Gezileri
9- Teorik: Sığırlarda damızlık seçimi, Buzağı, dana, düve ve ineklerde bakım; doğumda buzağı bakımı, beslenmesi, numaralama, boynuz önleme, fazla meme başının alınması, büyüme ve büyüme dönemleri, düvelerde bakım-besleme, düvelerde ilk sıfat. Pratik: Çiftlik Gezileri
10- Teorik: Sütçü sığırlarda döl verimi, süt verimi, Sığırlarda vücut kondisyon puanlaması, yaş tayini ve süt sığırı barınakları. Pratik: Çiftlik Gezileri
11- Teorik: Sığır besiciliği, besi yöntemleri, besi süresi, besi performansı, performansı etkileyen faktörler, ırk, yaş, cinsiyet, beden yapısı, orijin, kondisyon, besi başı ağırlığı, kesim ve karkas özellikleri ve besi sığırı barınakları. Pratik: Çiftlik Gezileri
12- Teorik: Tavukçuluğun önemi ve durumu, Tavuk ırkları, Yumurta ve besin kompozisyonu, Döllenme ve civciv embriyosunun gelişimi. Pratik: Çiftlik Gezileri
13- Teorik: Kuluçka bilgisi ve tekniği, Kümesler, kümes koşulları ve ekipmanlar, Yumurta tavuğu yetiştiriciliği ve broyler yetiştiriciliği. Pratik: Çiftlik Gezileri
14- Teorik: At yetiştiriciliği, At ırkları, donlar ve nişaneler, yaş tayini. Pratik: Çiftlik Gezileri
15- Teorik: At barınakları, yürüyüş ve koşma şekilleri ile Yarış organizasyonu ve doping kontrolleri, ırk ve ebeveyn tayini. Pratik_ Çiftlik Gezileri
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Zootekni ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
2- Çeşitli türden çiftlik hayvanlarında ırkları tanıyabilecek, bakım ve yetiştirme prensiplerini kavrayabilecektir.
3- Hayvan yetiştiriciliğinde genetik ve biyoteknoloji alanlarında bilgi sahibi olabilecektir.
4- Hayvan yetiştiriciliğinde verimlerin artırılmasına yönelik ıslah yöntemlerini kavrayabilecektir.
5- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Zootekni ile ilgili uzmanlık düzeyinde geliştirilmiş bilgiye sahip olabilecektir.
6- Temel istatistiksel kavramları öğrenerek, zootekni ile ilgili istatistiksel analizleri uygulayabilecektir.
7- Zootekni alanı ile ilgili olay ve olguları inceleyerek, sonuçları yorumlayabilecek, yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 15 1 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 9 1 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 4 60
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rowan, A.N., O’Brein H., Thayer, L., Patronek, G. (1999) Farm Animal Welfare, Tufts Center for Animals and Public Policy, USA.
Yardımcı Kaynaklar 1. Rowan, A.N., O’Brein H., Thayer, L., Patronek, G. (1999) Farm Animal Welfare, Tufts Center for Animals and Public Policy, USA. 2. Duncan, I.J.H., Poople, T.B. (1990) Animal Welfare, in Managing the Behaviour of Animal, Chapman and Hall, Cambridge, England. 3. Moberg, G.P., Mench, I.A. (2000) The Biology of Animal Stress, Basic principles and implications for animal welfare, CABI publishing, Wallingford, UK. 4. Albright, J.L., Arave, C.W. (1997) The Behaviour of Cattle, CAB International, Wallingford, UK. 5. Lynch, J.J., Hinch, G.N., Adams, D.B. (1992) Welfare of Sheep, in the Behaviour of Sheep, CAB International and CSIRO, Australia. 6. Pig production book(2010): Bhat, P. N.; Mohan, N. H.; Sukh Deo ISBN: 978-93-80012-26-1. India. 7. Ünal, N., Akçapınar, H. (1994) Koyunlarda davranış, Hayvancılık Araştırma Dergisi, 4,2:113- 123. 8. Ünal, N(2007): Hayvan Refahı Ders Notları, Ankara Ü. Zootekni Abd.

Ders ile ilgili dosyalar