Ön koşul dersleri
|
Zorunlu
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NECLA DURSUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NECLA DURSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Ders kapsamında, Ortaçağdan Rönesans sonuna kadar, Anadolu ve Avrupa’da hakim olan sanat üslubunun mimari, resim, heykel ve el sanatları kapsamında tanıtılması, genel özelliklerinin, sanatçılarının ve sanata yansımalarının ortaya konulmasını hedeflemektedir.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, Ortaçağ ile Rönesans döneminde hem Anadolu hem de Avrupa’da etkin olan sanat üslubunu, tarih, mimarlık, resim, heykel ve el sanatı ürünlerinin anlatımı ile inanç biçimleri hakkında bilgi verilmektedir.
|
1- |
Dersin içerik, kapsam ve öneminin anlatılması
|
2- |
Erken Hristiyanlık Eserleri
|
3- |
Erken Bizans Sanatı Mimari Eserleri
|
4- |
İkonoklazma ve Orta Bizans Dönemi Eserleri
|
5- |
Son Dönem Bizans Eserleri
|
6- |
Ortaçağ Avrupa Sanatı
|
7- |
Karanlık Çağ
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Karolenj ve Oton Sanatı
|
10- |
Romensk Sanat
|
11- |
Gotik Sanat
|
12- |
Ortaçağ Resim, Heykel ve El Sanatları
|
13- |
Rönesans Kavramı ve Mimari Eserler
|
14- |
Rönesans Resim Heykel Sanatı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Anadolu’da Erken Hıristiyanlık Dönemi Eserleri Hakkında bilgi alır
|
2- |
Bizans Sanatı Hakkında Genel Bilgi alır
|
3- |
Hristiyan İkonografisi Hakkında Bilgi alır
|
4- |
Ortaçağ Avrupa Sanatını ve bu dönemin sosyo-kültürel yapısını bilir
|
5- |
Ortaçağ Avrupa’sında ortaya çıkan akımlar ile sanatçıları bilir
|
6- |
Rönesans kavrmını ve dönemin sosyo-kültürel yapısı ile sanatını bilir
|
7- |
Rönesans Dönemi Sanatçılarını bilir
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
12
|
12
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gombrich,E.H. “Sanatın Öyküsü”. Çeviren Bedrettin Cömert. Remzi Kitabevi. 1992. İstanbul
Beksaç, Engin, V. yüzyıldan XXI. Yüzyıla Avrupa Sanatı, İstanbul, 2016.
Krautheimer, R. (1975). Early Christian and Byzantine Architecture, Harmondsworth.
Panofsky,E. “Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe” Çeviren Engin Akyürek. Kabalcı Yayınevi 1995, İstanbul.
Pirenne,H. “Ortaçağ Kentleri” Çeviren Şadan Karadeniz. İletişim Yayınları 1994.İstanbul
|
|