Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > SANAT VE KÜLTÜR II: RÖNESANSTAN MODERNİZME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT VE KÜLTÜR II: RÖNESANSTAN MODERNİZME Birinci düzey HEY106 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Zorunlu
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Ders kapsamında, Ortaçağdan Rönesans sonuna kadar, Anadolu ve Avrupa’da hakim olan sanat üslubunun mimari, resim, heykel ve el sanatları kapsamında tanıtılması, genel özelliklerinin, sanatçılarının ve sanata yansımalarının ortaya konulmasını hedeflemektedir.
Dersin tanımı Ders kapsamında, Ortaçağ ile Rönesans döneminde hem Anadolu hem de Avrupa’da etkin olan sanat üslubunu, tarih, mimarlık, resim, heykel ve el sanatı ürünlerinin anlatımı ile inanç biçimleri hakkında bilgi verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Dersin içerik, kapsam ve öneminin anlatılması
2- Erken Hristiyanlık Eserleri
3- Erken Bizans Sanatı Mimari Eserleri
4- İkonoklazma ve Orta Bizans Dönemi Eserleri
5- Son Dönem Bizans Eserleri
6- Ortaçağ Avrupa Sanatı
7- Karanlık Çağ
8- Ara Sınav
9- Karolenj ve Oton Sanatı
10- Romensk Sanat
11- Gotik Sanat
12- Ortaçağ Resim, Heykel ve El Sanatları
13- Rönesans Kavramı ve Mimari Eserler
14- Rönesans Resim Heykel Sanatı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anadolu’da Erken Hıristiyanlık Dönemi Eserleri Hakkında bilgi alır
2- Bizans Sanatı Hakkında Genel Bilgi alır
3- Hristiyan İkonografisi Hakkında Bilgi alır
4- Ortaçağ Avrupa Sanatını ve bu dönemin sosyo-kültürel yapısını bilir
5- Ortaçağ Avrupa’sında ortaya çıkan akımlar ile sanatçıları bilir
6- Rönesans kavrmını ve dönemin sosyo-kültürel yapısı ile sanatını bilir
7- Rönesans Dönemi Sanatçılarını bilir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 12 12
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Gombrich,E.H. “Sanatın Öyküsü”. Çeviren Bedrettin Cömert. Remzi Kitabevi. 1992. İstanbul Beksaç, Engin, V. yüzyıldan XXI. Yüzyıla Avrupa Sanatı, İstanbul, 2016. Krautheimer, R. (1975). Early Christian and Byzantine Architecture, Harmondsworth. Panofsky,E. “Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe” Çeviren Engin Akyürek. Kabalcı Yayınevi 1995, İstanbul. Pirenne,H. “Ortaçağ Kentleri” Çeviren Şadan Karadeniz. İletişim Yayınları 1994.İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar