Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREASYONDA MATERYAL GELİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYONDA MATERYAL GELİŞTİRME Birinci düzey REK405 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bireyin zorunluluklardan muaf ve gönüllü bir biçimde, yaşam boyu sürecek ve bireye fayda sağlayacak aktif yaşam bilinci oluşturacak etkinliklere katılımı sağlamak ve bu etkinlikleri yaygınlaştırmak adına alan bilgisine sahip olmak.
Dersin tanımı Rekreasyon alanını iyi anlayıp yorumladıktan sonra rekreatif etkinlik planlamaları yaparak bunları toplumun gelenine yaygınlaştıracak bireylerin zorunluluklardan muaf ve özgür biçimde serbest zamanını ve boş zamanını içine alarak yaşam boyu sürecek ve bireye fayda sağlayacak aktif yaşam bilinci oluşturacak etkinliklere katılımı sağlamak ve bu etkinlikleri yaygınlaştırmak adına öğretim teknolojilerini de kullanarak rekreasyon alanına özgü materyaller tasarlayıp, geliştirmektir.

Dersin içeriği
1- Ders ve Sürecin Öğrencilere Tanıtımı; Ders ve rekreasyon alanı arasındaki ilişkinin tartışılması
2- Rekreasyon bilgisinin niteliğini artırmak için teorik tekrarların ve mevcut değişikliklerin dikkate alınması
3- Zaman, boş zaman, boş zaman, rekreasyon kavramlarının kapsamlı bir şekilde vurgulayarak öğrencilerden geri bildirimlerin alınması
4- Bireye fayda sağlayacak yaşam boyu devam eden rekreasyonel faaliyetlerinin bilişsel, duyuşsal, fiziksel ve sosyal gelişiminin yararları
5- Rekreasyon faaliyetlerinde sınıflandırma türleri ve bu sınıflamaya uygun olarak toplumun ihtiyaçlarının hangi yönde karşılanması gerektiği üzerine tartışma ortamları düzenlemek ve oluşturmak.
6- Rekreasyon Faaliyetlerinin ve Rekreasyon Teorilerinin Genel Faydaları.
7- Rekreasyonda Materyal Geliştirmede Yaratıcılık: Özgünlük, etkililik, görsellik, amaca uygunluk
8- Yaşam boyu boyu sürecek ve bireye fayda sağlayacak rekreatif faaliyetlerlerin planlamak ve geliştirmek
9- Ara Sınav + Rekreasyon faaliyetlerinde materyal türleri ve materyal ihtiyaçları, duyu organlarının ve teknolojinin öğrenme materyalleri gelişimindeki önemine vurgu yapan materyallerin organizasyonu
10- Rekreasyon faaliyetlerinde materyal türleri ve materyal ihtiyaçları, duyu organlarının ve teknolojinin öğrenme materyalleri gelişimindeki önemine vurgu yapan materyallerin organizasyonu.
11- Rekreasyonda materyal tasarımı ve hazırlanması ile ilgili projelerin tartışılması ve sunumu
12- Rekreasyonda materyal tasarımı ve hazırlanması ile ilgili projelerin tartışılması ve sunumu
13- Rekreasyonda materyal tasarımı ve hazırlanması ile ilgili projelerin tartışılması ve sunumu
14- Öğrenci Materyal Tasarımlarının Sunumu ve Değerlendirilmesi
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rekreasyon alan bilgine sahip olarak rekreatif etkinliklerde materyal ihtiyaçlarını bilir.
2- Materyal geliştirmede dikkat edilecek hususların neler olduğunu bilir.
3- Materyal geliştirmeye yönelik analitik düşünme becerilerine sahip olur.
4- Amaca yönelik yeni materyal geliştirir.
5- Bir materyalin geliştirilme sürecini planlar ve bilir.
6- Materyallerin amaca uygunluğunu değerlendirir.
7- Rekreasyon etkinliklerinde sınıflandırma türleri ve bu sınıflandırmaya uygun olarak toplumun ihtiyaçlarının hangi yönde karşılanması gerektiğini bilir.
8- Materyal geliştirmede öğrenmede duyu organlarının ve teknolojinin önemini bilir.
9-
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yalın, H.İ.: Öğretim teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 8. baskı, Nobel Yayınevi,
Yardımcı Kaynaklar Rekreasyonda Materyal Geliştirme Ders Notları,

Ders ile ilgili dosyalar