Ön koşul dersleri
|
Reklamcılık I
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Ders “reklam patikası”na giriş niteliği taşımaktadır. Öğrencilerin bu alanı
kavramaları, bütünleşik pazarlama iletişimi konusundaki temel bilgileri edinmeleri, reklamcılık alanının ana unsurlarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Dersin yürütülmesinde kişisel ve grup uygulamaları büyük önem taşımaktadır. Derste gerçekleştirilecek uygulamalar nedeniyle, öğrencilerin derse devamı önem taşıyan bir başka noktadır.
|
Dersin tanımı
|
Reklam türleri ve teknik özellikleri, basılı reklamlar, reklam mecraları, ürün temelli reklamlar, vitrin, tezgah, sergi ve fuarlardaki reklam anlayışlarından oluşmaktadır.
|
1- |
Reklam Yönetimi
|
2- |
Toplumsal, ekonomik, kültürel ve yasal açıdan reklam
|
3- |
Reklam Süreci Nasıl İşler
|
4- |
Reklam ajansı ve örgütlenmesi
|
5- |
Müşteri İlişkileri
|
6- |
Reklam Stratejisi
|
7- |
Reklamın Bileşenleri (Görsel Dil / Metin,Sözel Dil,Grafik ve Tasarım,Slogan,Başlık, Gövde Metin)
|
8- |
Reklamın Stratejik Hedef Kitleleri
|
9- |
Reklamda Hedef Kitle Olgusu
|
10- |
Reklam Ortamlarının Seçimi
|
11- |
Reklam Bütçesi
|
12- |
Reklam Kampanyası
|
13- |
Uluslar Arası Reklam Kuralları
|
14- |
Reklamcılıkta ölçme ve denetim
|
15- |
Örnek Reklam Çözümleri
|
16- |
Örnek Reklam Çözümleri
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Basılı reklamların teknik ve özelliklerinin öğrenilmesi
|
2- |
Televizyon ve sinema reklamlarının teknik ve özelliklerinin öğrenilmesi
|
3- |
Sosyal medya reklamlarının teknik ve özelliklerinin öğrenilmesi
|
4- |
Reklam stratejilerinin öğrenilmesi
|
5- |
Reklam kampanya sürecinin öğrenilmesi
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
8
|
3
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel, Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, 8. Baskı 2021.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|