Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LATİFE ÇAKIR BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER,
Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM,
Yard. Doç. Dr. M. Önder KARAYİĞİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Çeşitli sistemik nutrisyonel, hormonal, alerjik ve enfeksiyöz hastalıkların bir yansıması olabilen ya da direk topik etkiler sonucu oluşan deri patolojisinin patogenezisi verilecektir. Derinin histopatolojik bulguları üzerinden etiyoloji ve teşhise gidiş anlatılacaktır
|
Dersin tanımı
|
Çeşitli sistemik nutrisyonel, hormonal, alerjik ve enfeksiyöz hastalıkların bir yansıması olabilen ya da direk topik etkiler sonucu oluşan deri patolojisinin patogenezisi verilecektir. Derinin histopatolojik bulguları üzerinden etiyoloji ve teşhis hakkında bilgi veren derstir.
|
1- |
Deri histolojisi
|
2- |
Derinin konjenital ve kalıtsal hastalıkları
|
3- |
Deri reaksiyonları
|
4- |
Deri reaksiyonları
|
5- |
Epidermisin diferensiyasyon bozuklukları
|
6- |
Epidermisin diferensiyasyon bozuklukları
|
7- |
Pigmentasyon bozuklukları
|
8- |
Derinin fizikokimyasal hastalıkları
|
9- |
Derinin endokrin hastalıkları
|
10- |
Derinin endokrin hastalıkları
|
11- |
Immun aracılı dermatozisler
|
12- |
Derinin viral hastalıkları
|
13- |
Deri parazitleri
|
14- |
İşlenen konulara genel bakış
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Primer ya da sekunder deri lezyonlarından yola çıkılarak sistemik patolojinin sorgulanıp teşhise gidilmesi ve tedavi önerileri
|
2- |
Öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırmak
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erer, H., Kıran, M.M., Çiftçi, M.K., (2000) Veteriner Genel Patoloji, Bahçıvanlar Basım, Konya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kökuslu, C., (1996) Genel Patoloji, Medisan Yayınevi, Ankara.
|
|