Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > ÇEVRE KİRLİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE KİRLİLİĞİ Üçüncü düzey BİY 522 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Çevre Kirleticilerinin ne olduğu ve Ekosisteme etkilerinin tartışılması
Dersin tanımı Çevre kirlericilerinin sınıflandırılarak, etkileri ve alınabilecek önlemlerin açıklanması

Dersin içeriği
1- Biyosferin yapısı
2- Biyosferin fonksiyonları ve insanla ilişkileri
3- biyosferin yapısı ve tahrip eden temel faktörler
4- biyosferi tahrip eden fiziksel faktörler
5- biyosferi tahrip eden kimyasal faktörler
6- biyosferi tahrip eden biyolojik faktörler
7- kirlenme problemleri ve ekosisteme etkileri
8- Türkiyedeki Kirlenme problemi
9- Atmosfer kirliliği
10- su kirliliği
11- toprak kirliliği
12- nükleer kirlilik
13- alınabilecek tedbirler
14- yasal düzenlemeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre kirleticileri hakkında bilgi edinmek
2- Toprak kirliliği hakkında bilgi edinmek
3- Su kirliliği etkenleri hakkında bilgi edinmek
4- Türkiye ve diğer ülkelerdeki çevre kirliliği konusunda bilgi edinmek
5- Nükleer kirlilik hakkında bilgi edinmek
6- Çevre Kirliliğini önleme tedbirleri hakkında bilgi edinmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Akman Yıldırım et al., Çevre Kirliliği, Palme Yayıncılık, Ankara, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Richard T.Wright and Bernard j. Nebel, Environmental Science, Pearson Education, Upper Saddle River, New Jersey, 2002

Ders ile ilgili dosyalar