Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE KİRLİLİĞİ |
Üçüncü düzey |
BİY 522 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Çevre Kirleticilerinin ne olduğu ve Ekosisteme etkilerinin tartışılması
|
Dersin tanımı
|
Çevre kirlericilerinin sınıflandırılarak, etkileri ve alınabilecek önlemlerin açıklanması
|
1- |
Biyosferin yapısı
|
2- |
Biyosferin fonksiyonları ve insanla ilişkileri
|
3- |
biyosferin yapısı ve tahrip eden temel faktörler
|
4- |
biyosferi tahrip eden fiziksel faktörler
|
5- |
biyosferi tahrip eden kimyasal faktörler
|
6- |
biyosferi tahrip eden biyolojik faktörler
|
7- |
kirlenme problemleri ve ekosisteme etkileri
|
8- |
Türkiyedeki Kirlenme problemi
|
9- |
Atmosfer kirliliği
|
10- |
su kirliliği
|
11- |
toprak kirliliği
|
12- |
nükleer kirlilik
|
13- |
alınabilecek tedbirler
|
14- |
yasal düzenlemeler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çevre kirleticileri hakkında bilgi edinmek
|
2- |
Toprak kirliliği hakkında bilgi edinmek
|
3- |
Su kirliliği etkenleri hakkında bilgi edinmek
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerdeki çevre kirliliği konusunda bilgi edinmek
|
5- |
Nükleer kirlilik hakkında bilgi edinmek
|
6- |
Çevre Kirliliğini önleme tedbirleri hakkında bilgi edinmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
20
|
40
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
20
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Akman Yıldırım et al., Çevre Kirliliği, Palme Yayıncılık, Ankara, 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Richard T.Wright and Bernard j. Nebel, Environmental Science, Pearson Education, Upper Saddle River, New Jersey, 2002
|
|