Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYSUN ÇETİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYSUN ÇETİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
İnsan organizmasının en büyük enerji kaynağı olan karbonhidratların tanımlanması,fotosentezin önemi, karbonhidratların yapısal özelliklerine göre sınıflandırılması, monosakkaritler,oligosakkaritler,polisakkaritlerin yapı ve özellikleri,türev monosakkaritlerin yapı ve özellikleri,karbonhidratların sindirimi ve parçalanması, glukozun emilimi ve hücrelere taşınması, kan glukoz düzeyinin düzenlenmesi, diabet, glukoz tayin yöntemleri detaylı olarak anlatılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Derse devam zorunludur.
|
1- |
Karbonhidrat nedir? Tanımlanması, Fotosentezin önemi
|
2- |
Karbonhidratların yapısal özelliklerine göre sınıflandırılması, aldoz- ketoz tanımı
|
3- |
Monosakkaritlerin yapı ve özellikleri
Glukozun önemi, açık ve kapalı halka formüllerinin çizimi, asimetrik karbon, izomerizm, epimer, anomer, mutarotasyon kavramları
Önemli monosakkaritler
Monosakkaritlerin bazı kimyasal özellikleri
|
4- |
Türev monosakkaritler (Amino şekerler , Şeker fosfatları , Deoksi şekerler, Şeker asitleri , Şeker alkolleri ) yapı ve özellikleri
|
5- |
Disakkaritlerin yapı ve özellikleri
|
6- |
Oligosakkaritlerin yapı ve özellikleri
|
7- |
Polisakkaritler yapı ve özellikleri
|
8- |
Karbonhidratların sindirimi
|
9- |
Karbonhidratların emilimi ve hücrelere taşınması
|
10- |
Karbonhidratların sindirim ve emiliminde bozukluklar
|
11- |
Kan glukoz düzeyinin düzenlenmesi ve diyabet
|
12- |
Glukoz tayin yöntemleri
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|