Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > KARBONHİDRAT BİYOKİMYASINA GİRİŞİ, KARBONHİDRATLARIN TANIMI VE SINIFLANDIRI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARBONHİDRAT BİYOKİMYASINA GİRİŞİ, KARBONHİDRATLARIN TANIMI VE SINIFLANDIRI İkinci düzey BİK 523 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYSUN ÇETİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYSUN ÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı İnsan organizmasının en büyük enerji kaynağı olan karbonhidratların tanımlanması,fotosentezin önemi, karbonhidratların yapısal özelliklerine göre sınıflandırılması, monosakkaritler,oligosakkaritler,polisakkaritlerin yapı ve özellikleri,türev monosakkaritlerin yapı ve özellikleri,karbonhidratların sindirimi ve parçalanması, glukozun emilimi ve hücrelere taşınması, kan glukoz düzeyinin düzenlenmesi, diabet, glukoz tayin yöntemleri detaylı olarak anlatılacaktır.
Dersin tanımı Derse devam zorunludur.

Dersin içeriği
1- Karbonhidrat nedir? Tanımlanması, Fotosentezin önemi
2- Karbonhidratların yapısal özelliklerine göre sınıflandırılması, aldoz- ketoz tanımı
3- Monosakkaritlerin yapı ve özellikleri Glukozun önemi, açık ve kapalı halka formüllerinin çizimi, asimetrik karbon, izomerizm, epimer, anomer, mutarotasyon kavramları Önemli monosakkaritler Monosakkaritlerin bazı kimyasal özellikleri
4- Türev monosakkaritler (Amino şekerler , Şeker fosfatları , Deoksi şekerler, Şeker asitleri , Şeker alkolleri ) yapı ve özellikleri
5- Disakkaritlerin yapı ve özellikleri
6- Oligosakkaritlerin yapı ve özellikleri
7- Polisakkaritler yapı ve özellikleri
8- Karbonhidratların sindirimi
9- Karbonhidratların emilimi ve hücrelere taşınması
10- Karbonhidratların sindirim ve emiliminde bozukluklar
11- Kan glukoz düzeyinin düzenlenmesi ve diyabet
12- Glukoz tayin yöntemleri
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar