Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİPLOMA PROJESİ II |
Birinci düzey |
GRF402 |
Zorunlu |
8 |
9.00 |
9.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL TASARIM - I, TEMEL TASARIM - II, GRAFİK TASARIMI - I, GRAFİK TASARIMI - II, GRAFİK TASARIMI - III, GRAFİK TASARIMI - IV
|
Eğitimin dili
|
Türkçe.
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR TOPRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR.GÖR. CİHAN AYBAY,
ÖĞR.GÖR.DR. ONUR TOPRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. BEHİYE AYCAN ERASLAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim şeklinde verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin ileri düzey grafik tasarım projeleri yürütme ve gerçekleştirme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencilerin ileri düzey grafik tasarım uygulamaları yaparak sanatsal bir dil oluşturdukları ve profesyonel hayat için hazırlandıkları bir atölye dersidir.
|
1- |
Dersin tanıtımı, işleyişi hakkında bilgi verilmesi, öğrencilerle projeler üstünde tartışma, ilk proje konusunun verilmesi ve verilen proje konusu hakkında örnek gösterimi.
|
2- |
Öğrencinin ilk proje konusu hakkında yaptığı araştırmaları sunması. Proje için yapılan eskizlerin sınıf içinde değerlendirilmesi, gerekli önerilerin yapılması ve öğrencinin eskizleri modifikasyonu. Nihai eskizlere karar verilmesi.
|
3- |
Eskizlerin dijital ortama aktarılması. Çalışma için uygun tekniğe karar verilmesi ve dijital ortamda düzenlemelerin yapılarak ilk çalışmanın üretimine başlanması.
|
4- |
İlk çalışmanın üretimine devam edilmesi
|
5- |
İlk çalışmanın sonlandırılarak sunulması, ikinci proje konusunun verilmesi ve verilen proje konusu hakkında örnek gösterimi.
|
6- |
Öğrencinin ikinci proje konusu hakkında yaptığı araştırmaları sunması. Proje için yapılan eskizlerin sınıf içinde değerlendirilmesi, gerekli önerilerin yapılması ve öğrencinin eskizleri modifikasyonu. Nihai eskizlere karar verilmesi.
|
7- |
Eskizlerin dijital ortama aktarılması. Çalışma için uygun tekniğe karar verilmesi ve dijital ortamda düzenlemelerin yapılarak ikinci çalışmanın üretimine başlanması.
|
8- |
İkinci çalışmanın sonlandırılarak sunulması
|
9- |
VİZE HAFTASI. Çalışmaların teslim edilmesi.
|
10- |
VİZE HAFTASI. Çalışmaların teslim edilmesi.
|
11- |
Üçüncü proje konusunun verilmesi ve eskizlerine başlanması. Eskizlerin sınıf içinde değerlendirilmesi ve dijital ortama aktarılarak çalışmanın üretimine başlanması.
|
12- |
Dijital ortamda çalışmanın üretimine devam edilmesi ve sonlandırılarak sunulması.
|
13- |
Dördüncü proje konusunun verilmesi ve eskizlerine başlanması. Eskizlerin sınıf içinde değerlendirilmesi ve dijital ortama aktarılarak çalışmanın üretimine başlanması.
|
14- |
Dijital ortamda çalışmanın üretimine devam edilmesi ve sonlandırılarak sunulması.
|
15- |
FİNAL HAFTASI. Çalışmaların teslim edilmesi.
|
16- |
FİNAL HAFTASI. Çalışmaların teslim edilmesi.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Herhangi bir konuyu projelendirme yetisinin kazanılması.
|
2- |
Aynı aileye ait birden fazla iş yapabilme yetisinin kazanılması.
|
3- |
Bir proje için ortak bir dil oluşturabilme yetisinin kazanılması.
|
4- |
Grafik tasarım çalışmalarında sanatsal bir dil oluşturabilme yetisinin kazanılması.
|
5- |
Güncel konu ve tarzlar hakkında bilgi ve deneyim kazanılması.
|
6- |
Profesyonel hayatta sanatsal kaygı gerekliliğinin gösterilmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
8
|
104
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
8
|
8
|
64
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
8
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
240
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dersin Kitabı yoktur. Behance.net sitesi kaynak olarak kullanılmaktadır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Taschen; "Illustration Now!" Serileri
Taschen; Logo Design
Taschen; Information Graphics
|
|