Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe (yüksek Lisans) > BİLİM FELSEFESİ PROBLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİM FELSEFESİ PROBLEMLERİ İkinci düzey FEL 532 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SAYGILI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SİNAN KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilim temel problemlerini kavramak
Dersin tanımı Bilim felsefesinin temel problemleri

Dersin içeriği
1- Bilimin ne olduğunu açıklamak
2- Bilimsel bilgi ve diğer bilgi türlerini karşılaştırmak
3- Ortaçağ bilim düşüncesi
4- Bilimde yöntem problemi
5- Bilim kuramları
6- Heidegger ve bilim
7- Heidegger ve teknik
8- Ara sınav
9- Popper''ın bilim kuramı
10- T. Kuhn''un bilim felsefesi
11- Feyerabend''in bilim eleştirisi
12- Postmodern bilim ve teknik
13- Postmodern bilim felsefesi
14- Lyotard''ın bilim felsefesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim felsefesinin problemlerini tanıma,
2- Bilim felsefesi ile diğer disiplinleri karşılaştırma
3- Bilim felsefesinde temel kavramları tartışma
4- Modern dönem ve antik dönem bilim düşüncesini değerlendirme
5- Çağdaş bilim düşüncesini irdeleme
6- Bilime bütüncül bakış kazanma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5- Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15- Felsefi literatüre katkıda bulunur
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 13 3 39
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 100 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı M. Heidegger, Bilim Üzerine İki Ders, çev. Hakkı Hünler, Paradigma Yayınları, İstanbul, 1998. M. Heidegger, Tekniğe Yönelik soru, çev. Doğan Özlem, Afa Yayınları, İstanbul, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Çüçen, Kadir (2013) Bilim Felsefesine Giriş, Sentez Yayıncılık, Bursa; Demir, Ömer (2012) Bilim Felsefesi, Sentez Yayıncılık, Bursa;

Ders ile ilgili dosyalar