Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREASYON LİDERLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYON LİDERLİĞİ Birinci düzey REK204 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZİYA BAHADIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.ZİYA BAHADIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Rekreasyon Liderliği konusunda öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmak,
Dersin tanımı Rekreasyon Liderliği,

Dersin içeriği
1- Liderlik Tanım ve Anlamı, Liderliğin Oluşumu,
2- Liderlik Teorileri, Hiyerarşik Kademelerde Liderlik,
3- Lider Davranış Tipleri, Lider Davranış Tiplerinin Rekreasyonel Etkinliklerdeki Görünümü,
4- Liderlik Fonksiyonları, Lider için Gerekli Temel Özellikler,
5- Rekreasyon Liderinin Özellikleri, Rekreasyon Liderine Duyulan İhtiyacın Nedenleri
6- Rekreasyon Liderine Duyulan İhtiyacın Nedenleri, Uygulama örnekleri,
7- Rekreasyon Liderliğine Etki Eden Faktörler, Öğrenciler arası fikir alış verişinde bulunarak tartışma ortamı yaratılması,
8- Rekreasyon Liderinin Sorumlulukları, Uygulama örnekleri, Saha çalışması,
9- Rekreasyon Liderlerinin Rolleri, Uygulama ve Saha Örnekleriyle karşılaştırılması + Ara Sınav
10- Rekreasyon Liderlik Çeşitleri, (Ekorekreasyon Lideri, Terapi Rekreasyon Lideri, İşyeri Rekreasyon Lideri)
11- Lider Eskimesi, Lider eskimesinin nedenleri, Liderlerin hangi yönden eskidikleri, (Teknolojik, İnsan İlişkilerinde, Kültürel, Siyasi ve Ekonomik Eylemlerde Eskime)
12- Rekreasyon Liderliği uygulama örnekleri, Saha çalışması,
13- Rekreasyon Liderliği uygulama örnekleri,
14- Saha çalışması,
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Liderlik ve Rekreasyon kavramını açıklayabilecektir, Serbest zamanı açıklayabilecektir,
2- Liderlik teorilerini açıklayabilir,
3- Liderde bulunması gereken özellikleri sıralar,
4- Liderlik fonksiyonlarını ve lider için gerekli temel özellikleri açıklayabilir,
5- Lider ve rekreasyonu ilişkilendirir.
6- Kişisel ve sosyal liderliği karşılaştırır,
7- Endüstrileşme kavramını açıklayabilecektir,
8- Endüstri ile ülke gelişimini ilişkilendirir,
9- Rekreasyon Liderliği uygulama örnekleri,
10- Rekreasyon Liderliğini açıklayabilecektir,

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Modern Şehircilikte Rekreasyon ve Rekreasyon Liderliği, Umut Davut BAŞOĞLU,
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları,

Ders ile ilgili dosyalar