Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKRO ÖĞRETİM |
İkinci düzey |
MB 016 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarının etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri gözden geçirmeleri; MEB öğretmen yeterlikleri bağlamında öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışlarının kavranması; kazanıma uygun aktif, yapılandırmacı ve farklılaştırılmış öğrenme etkinliklerinden oluşan ders planları hazırlanarak sınıfta mikro öğretim uygulamalarının yapılması; uygulamaların öz ve akran değerlendirme yoluyla değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
• Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler
• MEB öğretmen yeterlikleri bağlamında öğretmenlerin mesleki yeterlikleri
• Kazanıma uygun aktif, yapılandırmacı ve farklılaştırılmış öğrenme etkinliklerini içeren ders planı hazırlanması
• Mikro öğretim uygulamaları
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Yapılandırmacı öğrenme kuramı, farklılaştırılmış öğretim ve aktif öğrenme ilkeleri
|
3- |
MEB öğretmen yeterlikleri ile mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışlar
|
4- |
Aktif, yapılandırmacı ve farklılaştırılmış etkinlikler içeren örnek bir ders
|
5- |
Mikro öğretim uygulaması
|
6- |
Mikro öğretim uygulaması
|
7- |
Mikro öğretim uygulaması
|
8- |
Mikro öğretim uygulaması
|
9- |
Mikro öğretim uygulaması
|
10- |
Mikro öğretim uygulaması
|
11- |
Mikro öğretim uygulaması
|
12- |
Mikro öğretim uygulaması
|
13- |
Mikro öğretim uygulaması
|
14- |
Mikro öğretim uygulaması
Dersin genel değerlendirmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğretmen adayları;
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri pekiştirirler
|
2- |
MEB öğretmen yeterliklerini kavrarlar
|
3- |
Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışlarını kavrarlar.
|
4- |
Aktif, yapılandırmacı ve farklılaştırılmış etkinlikler içeren ders planı hazırlarlar.
|
5- |
Gerçekleştirilen uygulamalarla öğretmenlik becerilerini geliştirirler
|
6- |
Akran ve öz değerlendirme becerilerini geliştirirler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
4
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
12
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Yenilikçi Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretimi: Teori ve Uygulama, Ed. Mustafa Öztürk & Abdullah Saydam, Orka
2. Sosyal Bilgiler Öğretimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi, Ed. Cemil Öztürk, Pegem A Yayınevi
3. MEB Öğretmen Yeterlikleri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Çoklu Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Ed. S. Aktekin, P. Harnett, M. Öztürk ve D. Smart
2. Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenler İçin El Kitabı, Ed. Semih Aktekin, MEB
|
|