Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA JANTI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. REYHAN ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
20 yy Rus Edebiyatı Tarihinin kısa özeti, dönemlere ayrılmasını ve özelliklerini öğrenmek, bu tarih içerisindeki önemli yazar ve şairlerin hayatı ve sanatı hakkında bilgi edinmek, eserlerinden seçilmiş örnekleri okumak.
|
Dersin tanımı
|
20.yy.rus edebiyatının belli başlı düşünceleri ve yazar ve şairlerinin incelenmesidir.
|
1- |
20.yy.Rus edebiyatının genel yapı ve içerik özellikleri.
|
2- |
20. yy Başlarında Rus edebiyatında dekadanlık. Akmeizm. Sembolizm. Futurizmin.
Edebiyatta Sosyalist Realizmi (1917-1945): özellikleri, baskı egemenliği.
|
3- |
Edebiyatta Sosyalist Realizmi (1917-1945): özellikleri, baskı egemenliği. M.Gorki’nin hayatı. “Zamanı Yerinde Olmayan Düşünceler.
|
4- |
“M.Bulgakov’un Hiciv sanatı."Köpek Kalbi" Öykü, hikaye ve romanları
|
5- |
Antiütopya. A.Platonov. "Çukur" eseri. Sanatsal değerler ve siyasi fenomeni
|
6- |
İ.Babel''''in yaşamı ve edebi sanatı..
|
7- |
1945 yılından sonra Rus Edebiyatında “Savaş Konusu” ve öncüleri. V.Grosman''''ın, V.Bıkov
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
yazar ve gazeteci İ.Erenburg
|
10- |
Ayn Rand''''ın yaşamı ve sanatı.."Yaşamak İstiyorum" romanı.
|
11- |
ikinci dünya savaşı yıllarında Anna Ahmatova ve şiirleri..
|
12- |
V.Rasputin’in sanat yaşamı."Yüzyıl yaşa Yüzyıl Sev" ve diğer kısa öyküleri..
|
13- |
L.Ulitskay ve Petruşevskaya..
|
14- |
A.Tolstoy''''un yaşamı ve edebi sanatının özellikleri..
|
15- |
final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
20.yy. Rus edebiyatının dönemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2- |
20. yy rus yaşamının edebiyata yansımasını eserlerde irdelerler.
|
3- |
sovyet sisteminin işleyişini öğrenirler.
|
4- |
20. yy rus edebiyatında edebi çeşitliliği öğrenirler.
|
5- |
sovyet liderlerini öğrenirler
|
6- |
sovyet kültürünü öğrenirler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
10- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
11- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
12- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
13- |
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
"Russkaya literatura xx veka"
|
Yardımcı Kaynaklar
|
"Russkaya literatura xx veka",
|
|