Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > YETERLİLİĞE HAZIRLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YETERLİLİĞE HAZIRLIK Üçüncü düzey BMM 777 Zorunlu 3 30.00 30.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze ve Bireysel Çalışma
Dersin amacı Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
2- Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
3- Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
4- Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
5- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
6- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
7- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
8- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
9- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
10- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
11- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
12- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
13- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
14- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
15- Yeterlik Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma
2- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirme
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 15 210
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 15 210
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 15 210
Toplam iş yükü     756
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili literatür, Ders Kitapları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar