Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAYVAN DAVRANIŞI |
İkinci düzey |
BİY 562 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere hayvan davranışının incelenmesinde önemli ilkelere, mekanizmalara ve tartışmalara erişilebilir yaklaşım sunmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Hayvan davranışının çerçevesi, hayvan davranışçıları için nörobiyoloji ve endokrinoloji, davranış genetiği, homeostazis ve zaman bütçeleri, öğrenme, biliş, iletişim, hareket, besin arama, kendini savunma, çiftleşme sistemleri, yuva yapma, ebeveynlik ve savunakçılık,, sosyal davranış, koruma ve davranış.
|
1- |
Hayvan davranışının çerçevesi
|
2- |
Hayvan davranışçıları için nörobiyoloji ve endokrinoloji
|
3- |
Davranış genetiği
|
4- |
Homeostazis ve zaman bütçeleri
|
5- |
Öğrenme
|
6- |
Biliş
|
7- |
İletişim
|
8- |
Hareket
|
9- |
Besin arama
|
10- |
Kendini savunma
|
11- |
Çiftleşme sistemleri
|
12- |
Yuva yapma, ebeveynlik ve savunakçılık
|
13- |
Sosyal davranış
|
14- |
Koruma ve davranış
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvan davranışını anlama ve evrimin temel ilkelerini birbirleri ile bütünleştirebilme yeteneği kazanır.
|
2- |
Hayvan davranışını anlama için gerekli nöral, endokrin ve duyu sistemleri hakkında temel bilgiyi anlar ve kullanır.
|
3- |
Davranışın nasıl evrildiğini anlamak için davranışın genetik temelini bilir.
|
4- |
Hayvan davranışı bakımından homeostazis, öğrenme, biliş, iletişim, hareket, besin arama ve kendini savunma gibi karmaşık biyolojik olayları tanımlar ve açıklar.
|
5- |
Ebeveyn yatırımı ve eş seçimi arasındaki ilişkileri ve bu etkileşimlerin çiftleşme sistemlerinin evrimini nasıl etkilediğini anlar
|
6- |
Sosyal gruplar halinde yaşamanın avantaj ve dezavantajlarını bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Breed, M. D., Moore, J., 2012. Animal Behavior. Elsevier, USA, 475 s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öber, A., 2007. Hayvan Davranışları (Temel Öğeler). Nobel yayın No: 1197, Fen Bilimleri: 58, Ankara, 149 s.
Demirören, E., 2007. Hayvan Davranışları (2. Baskı). Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayın No. 547, Bornova, İzmir, 273 s.
|
|